جابری انصاری:

حمله آمریکا به سوریه هیچ تاثیری در روند تحولات این کشور ندارد

دیپلمات کشورمان گفت: حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه عملاً هیچ تاثیری در روند تحولات در صحنه‌های میدانی، نظامی و سیاسی این کشور ندارد.
کد خبر: ۲۸۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 23April 2018

حمله آمریکا به سوریه هیچ تاثیری در روند تحولات این کشور نداردبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، حسین جابری انصاری در خصوص تجاوز اخیر آمریکا به سوریه، اظهار داشت: حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه عملاً هیچ تاثیری در روند تحولات در صحنه‌های میدانی، نظامی و سیاسی این کشور ندارد؛ این سه کشور خود را تصمیم گیرنده به جای بقیه در جهان تلقی و اهداف سیاسی خاصی را به بهانه‌های زیبای حقوق بشری و یا هر عنوان سیاسی پیگیری می‌کنند که به هیچ وجه برای هیچ کشوری قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به حمله به سوریه، افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی و با استفاده سیاسی و ابزاری از این موضوع به این کشور حمله کردند که ایران به طور آشکار و شفاف به شدت با آن مخالف بوده است.

جابری انصاری تاکید کرد: اگر موضوع شیمیایی در منطقه غوطه شرقی اتفاق افتاده است، قاعدتاً باید فرصتی برای تحقیقات بازرسان بین‌المللی سازمان سلاح‌های شیمیایی داده می‌شد که گروه‌های تخصصی آن را بررسی کنند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی عنوان کرد: موضع جمهوری اسلامی بارها تکرار شده و ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی در دوران معاصر استفاده این‌گونه سلاح‌ها را از سوی هر طرف و در هر شرایطی نمی‌پذیرد.

این دیپلمات کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک که در روند آستانه از سوی ایران، روسیه و ترکیه با اراده قاطع ملت سوریه در حال پیگیری است، هر چه زودتر شرایط خروج این کشور از بحران فراهم شود.

جابری انصاری افزود: جمهوری اسلامی خواهان بازگشت آرامش و امنیت به همه مناطق سوریه با حفظ وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار