۱۲۰۰ کلاس قرآن در زندان‌های اردبیل برگزار شد

رئیس اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات زندان‌های استان اردبیل گفت: در سال گذشته یک هزار و ۲۶۶ کلاس‌ آموزشی در حوزه‌های اعتقادی، آموزش قوانین و مقررات، آئین نامه‌های نظامی و انتظامی، قرآن، احکام و نماز در زندان‌های اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 23April 2018

۱۲۰۰ کلاس قرآن در زندان‌های اردبیل برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، یاسر امجدی ظهر امروز در بازدید از زندان مرکزی اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیرانه و نظارت و بازرسی دقیق اولویت سال جدید برای کاهش آسیب در زندان‌های استان بوده که در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام داده و تلاش می‌کنیم به اهداف تعیین‌شده در این حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در سه محور نظارت، آموزش و پیشگیری و پاسخگویی به شکایات گفت: بازرسی یکی از ارکان نظارتی در همه زندان‌ها است که به عنوان بازوی توانمند مدیر می‌تواند در تامین امنیت زندان‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات زندان‌های استان اردبیل بیان کرد: در حوزه نظارتی در سال گذشته تعداد 99 مورد انواع بازرسی نوبه‌ای، موردی، شبانه و غیرمترقبه از زندان‌ها و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی در راستای اطلاع از وضعیت عملکردی و اقدامات انجام شده در مورد اولویت و بخشنامه ها و دستورالعمل‌های سازمانی انجام شده است.

امجدی تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته یک هزار و 97 مورد بازرسی از اماکن و بندهای زندان‌ها در راستای پاکسازی محیط از اشیاء و وسایل ممنوعه به صورت موردی، غیرمترقبه و نوبه‌ای توسط زندان‌ها و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم در زندان‌ها از گسترش فعالیت‌های پیشگیرانه در قالب کلاس‌های آموزشی و آگاهسازی خبر داد و افزود: در سال گذشته یک هزار و 266 مورد کلاس‌های آموزشی و پیشگیری در حوزه‌های مختلف اعتقادی، آموزش قوانین و مقررات، آئین نامه‌های نظامی و انتظامی، قرآن، احکام و نماز در هشت مرکز اقدامات تامینی و تربیتی استان برای کارکنان و سربازان وظیفه و کادر یگان حفاظت برگزار شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات زندان‌های استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در صیانت از منابع ارزشمند سرمایه فکری نقش موثری دارد بنابراین در سایه برگزاری این کلاسها، در سال گذشته میزان سهل انگاری و تخلفات در بین کارکنان و سربازان وظیفه کاهش بسیار چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشته است.

امجدی بیان کرد: علاوه بر حوزه اداره بازرسی یک هزار و 196 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمانی و نیز مدیرکل زندان‌های استان، معاونان مدیرکل ، اداره حفاظت اطلاعات، فرمانده یگان حفاظت و روسا و کارشناسان ادارات ستادی به صورت مترقبه و غیرمترقبه از زندان‌های استان انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار