آیت‌الله نوری‌همدانی:

سپاه پاسداران از برکات انقلاب و موجب عزت اسلام و انقلاب در منطقه است

یکی از مراجع تقلید گفت: سپاه پاسداران از برکات انقلاب است و موجب عزت اسلام و انقلاب در منطقه و سبب ترویج فرهنگ شهادت و شجاعت شده است.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ - 24April 2018
سپاه پاسداران از برکات انقلاب و موجب عزت اسلام در منطقه استبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «حسین نوری‌همدانی» در دیدار با نمایندگان ولی فقیه در سپاه پاسداران با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ولایت اهل بیت (ع) یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها است که خداوند به انسان عطا فرموده است.
 
وی با بیان این موضوع که ولایت یعنی مدیریت جامعه عنوان کرد: خداوند وقتی انسان را آفرید برای آن مدیر قرار داده که اکنون ما از آن به عنوان رهبر یاد می‌کنیم و همچنین خداوند هیچ گاه زمین را از رهبر و مدیر خالی نمی‌گذارد.
 
استاد حوزه علمیه قم با طرح وظیفه مومنان در زمان غیبت، ادامه داد: در زمان غیبت امام زمان (عج) باید در تمام جریان‌ها وحوادث به کسانی که با احادیث آشنا هستند مراجعه کنید و این یک امر بسیار مهمی است.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان خصوصیات علما گفت: علما باید در فقاهت و تقوا و تدبیر و مدیریت وشجاعت در برابر دشمنان خود را مستحکم کنند.
 
این مرجع تقلید با بیان این موضوع که باید اوضاع مسلمانان واوضاع ایران در گذشته مطالعه شود اضافه کرد: باید بدانید که ایران در گذشته چگونه بوده و اکنون به چه جایگاهی رسیده است.
 
وی با اشاره به موضوع استعمار ایران در گذشته ادامه داد: در گذشته هویت کشی سیاسی و اقتصادی در تمام زمینه‌ها در ایران وجود داشت که دلیل عقب افتادگی را اسلام معرفی می‌کردند تا مردم را نسبت به دین بدبین کنند.
 
نوری‌همدانی با بیان اینکه در گذشته خودباختگی نسبت به غرب وجود داشت تصریح کرد: در قرآن کریم مطالب بسیاری وجود دارد که در گذشته آن‌ها را به دانشمندان غربی اختصاص می‌دادند و این انقلاب اسلامی بود که باعث از بین رفتن این خودباختگی شد.
 
این مرجع تقلید با بیان برکات انقلاب اسلامی یادآور شد: یکی از این برکات شجاعت است که در سایه ولایت فقیه این موضوع به واقعیت پیوسته است.
 
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران باعث عزت اسلام وانقلاب در منطقه شده است ادامه داد: سپاه پاسداران باعث ترویج فرهنگ شهادت و شجاعت شده که امام خمینی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستور تأسیس آن را داده است.
 
نوری‌همدانی با اشاره به این موضوع که سپاه در ابتدا و اکنون در کل دنیا باعث ایجاد امنیت شده است گفت: هر کسی بخواهد با دید دیگری به سپاه نگاه کند، همان‌طور که دشمنان انقلاب آن را تروریست می‌خوانند، گمراه است چرا که این سپاه از برکات انقلاب است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علما و نخبگان از برکات انقلاب هستند متذکر شد: این افراد با امام خمینی همراهی کردند و در کنار امام تا پیروزی انقلاب ایستاده‌اند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار