افتخاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نگذاریم فرهنگ اسلامی ما تبدیل به فرهنگ غربی شود/ اقدام خانم زارعی مورد تقدیر است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: باید حوزه فرهنگ را در مسیر ارزش‌های انقلابی و اسلامی جلو ببریم و خدای‌ناکرده با غفلت، کاری نکنیم که این حوزه تضعیف شود و یا در مسیر فرهنگ غربی قرار گیرد.
کد خبر: ۲۸۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ - 24April 2018

نگذاریم فرهنگ اسلامی ما تبدیل به فرهنگ غربی شود/ اقدام خانم زارعی مورد تقدیر است

«لاله افتخاری» فعال فرهنگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره اهتمام جدی دستگاه‌های فرهنگی کشور به حوزه فرهنگ اظهار داشت: اگر حوزه فرهنگ به‌درستی مورد توجه قرار گیرد، حوزه‌های دیگر که در کنار فرهنگ هستند، سامان بهتری می‌یابند. فرهنگ ضلعی از اضلاع زندگی اجتماعی نیست، بلکه روح زندگی اجتماعی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری مضاعف به‌حساب می‌آید و هر قدر که فرهنگ متزلزل شود، توسعه پایداری که می‌خواهیم داشته باشیم، اتفاق نمی‌افتد.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه بیش از این بایستی به حوزه فرهنگ اهمیت داد، عنوان کرد: باید این حوزه را در مسیر ارزش‌های انقلابی و اسلامی جلو ببریم و خدای ناکرده با غفلتی کاری نکنیم که این حوزه تضعیف شود و یا در مسیر فرهنگ غربی قرار گیرد.

افتخاری درباره دست ندادنِ بازیگر زن ایرانی (مریلا زارعی) با مرد چینی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بیان داشت: کار شایسته خانم زارعی مورد تقدیر و تشکر است که بایستی این نوع برخوردهای اسلامی و خوب در جامعه انعکاس داده شود. خانم زارعی شرافت و عفت زنان ایرانی را با عدم دست دادن خود به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها