نخستین بالگرد بدون سرنشین کشور رونمایی شد

همزمان با آغاز به کار نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان «کیتکس» در کیش، از بالگرد بدون سرنشین بسیجیان شیرازی با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
کد خبر: ۲۸۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 24April 2018

نخستین بالگرد بدون سرنشین کشور توسط بسیجیان ساخته شدبه گزارش دفاع پرس از شیراز، نخستین بالگرد بدون سرنشین کشور با قابلیت حمل وزن ۷۰ کیلوگرمی، شب گذشته در نخستین نمایشگاه فناوری کیش رونمایی شد.

یکی از کاربرد‌های مهم این بالگرد بدون سرنشین به منظور شناسایی متخلفان محیط زیست است به طوری که به وسیله دوربینی که روی آن نصب شده محیط‌بان می‌تواند در ارتفاع وضعیت محیط اطراف را رصد کرده و به شناسایی منطقه بپردازند و با استفاده از بلندگویی که بر روی بالگرد است به فرد متخلف هشدار لازم توسط محیط‌بان داده می‌شود و در صورتی که تیراندازی نیز توسط شکارچی به آن صورت گیرد، این بالگرد نیز اقدام به تیراندازی می‌کند.

همچنین اگر در ارتفاعات آتش‌سوزی رخ دهد محیط‌بان می‌تواند با استفاده از مخزن ۷۰ کیلوگرمی که بر روی این بالگرد قابل نصب است به ارتفاعات هدایت شده و اقدام به مهار آتش با استفاده از روش‌های مختلف از جمله پاشیدن آب و یا پودر داشته باشد.

دیگر کاربرد این بالگرد این است که با استفاده از دوربین‌های خود، می‌تواند افرادی در ارتفاعات نیز مسیر را گم کرده باشند و یا حادثه‌ای برای آن‌ها اتفاق افتاده باشد را شناسایی و به آن‌ها کمک رسانی کند.

همچنین اگر بر روی آب نیز یک کشتی در حال غرق شدن باشد، این بالگرد قابلیت این را دارد تا با دوربینی که بر روی آن نصب است، افرادی را که زنده هستند را شناسایی و به آنان جلیقه نجات دهد.

خاطرنشان می‌شود، تکمیل این طرح توسط جمعی از متخصصان باشگاه پژوهش‌گران و نخبگان دانشگاه آزاد واحد «داریون» و همچنین متخصصان علمی پژوهشی و فناوری بسیج «احمدبن موسی (ع)» با استفاده از تکنولوژی ایرانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار