پامپئو رأی موافق کمیته تخصصی سنا برای تصدی پست وزیر خارجه آمریکا را کسب کرد

نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا شب گذشته توانست از سد کمیته تخصصی روابط خارجی سنا عبور و رأی موافق آن را کسب کند.
کد خبر: ۲۸۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ - 24April 2018

پامپئو رأی موافق کمیته تخصصی سنا برای تصدی پست وزیر خارجه آمریکا را کسب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از سی‌ان‌ان، «مایک پامپئو» نامزد تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا که از سوی دونالد ترامپ به سنای این کشور معرفی شده بود، علی‌رغم گمانه‌زنی‌های جدی در خصوص نظر منفی کمیته روابط خارجی سنا درباره وی، نهایتا توانست رأی موافق این کمیته را کسب کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد تغییر نظر سناتور رند پال و رأی مثبت وی باعث شد که پامپئو بتواند از سد کمیته روابط خارجی سنا آمریکا با موفقیت عبور کند.

نتایج رأی‌گیری شب گذشته 20 عضو این کمیته با نتیجه 11 به 9 به نفع پامپئو به سرانجام رسید.

با این حال، رأی کمیته روابط خارجی سنا، در حد مشورت و ارائه توصیه به کلیت سنا است و طی روز‌های آتی، نامزدی پامپئو برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا در صحن سنا به رأی گذاشته خواهد شد؛ اما از پیش گمانه‌زنی‌ها نشان می‌داد که شانس پامپئو در صحن سنا بیش از کمیته تخصصی روابط خارجی است.

پامپئو که هم‌اکنون ریاست سازمان سیا را برعهده دارد، پس از اخراج تلیرسون، از سوی ترامپ برای تصدی سمت وزیر خارجه معرفی شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار