سناتور آمریکایی: اثر انگشت آمریکا در کشته شدن غیرنظامیان یمنی مشاهده می‌شود

کریس مرفی سناتور نوشت: ما به آن‌ها (سعودی‌ها) جنگنده و بمب می‌فروشیم، اطلاعات جاسوسی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، در گزینش اهداف کمک‌شان می‌کنیم و سوخت جنگنده‌های آن‌ها را در زمان حمله تامین می‌کنیم، لذا اثر انگشت آمریکا در کشته شدن هر غیرنظامی یمنی وجود دارد.
کد خبر: ۲۸۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ - 24April 2018

پنتاگون درباره حمله به مراسم عروسی یمنی‌ها اظهار بی‌گناهی کرد/گوترش حمله را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ایالات متحده درباره حمله هوایی که روز یکشنبه مراسم عروسی در استان حجه واقع در شمال غربی یمن را هدف قرار داد، اطلاعاتی در اختیار دارد.

آدرین رنکین گالوی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: حمایت این کشور از ائتلاف عربی به رهبری عربستان براساس تضمین پایبندی به قوانین درگیری مسلحانه و کاهش آسیب به غیرنظامیان است. ما در بمباران ائتلاف علیه غیرنظامیان هیچ همکاری با آن‌ها نداریم.

وی افزود: این وزارت‌خانه از تلاش‌های مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن استقبال کرده و به منظور حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران انسانی و درگیری یمن با وزارت خارجه آمریکا همکاری جدی دارد.

در این راستا، کریس مرفی سناتور دموکرات آمریکایی پیامی در توئیتر منتشر و در آن از کشته شدن دست‌کم 20 یمنی در بمباران ائتلاف متجاوز عربی سخن گفت.

این مقام آمریکایی نوشت: ما به آن‌ها جنگنده و بمب می‌فروشیم، اطلاعات جاسوسی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، در گزینش اهداف کمک‌شان می‌کنیم و سوخت جنگنده‌های آن‌ها را در زمان حمله تامین می‌کنیم، اثر انگشت آمریکا در کشته شدن هر غیرنظامی یمنی وجود دارد.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به مراسم عروسی در یمن را محکوم و خواهان انجام تحقیقات سریع و شفاف در این باره شد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گوترش تعهدات همه طرف‌ها را براساس قانون انسانی بین‌المللی درباره حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های شهری در زمان درگیری‌های مسلحانه متذکر شد.

در اثر حمله ائتلاف عربی به مراسم عروسی در بخش بنی‌قیس واقع در استان حجه یمن دست‌کم 33 تن کشته و 55 تن دیگر زخمی شدند.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی هم در این باره اعلام کرد: فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف خبر مورد هدف قرار گرفتن مراسم عروسی که در رسانه‌ها منتشر شده را با جدیت پیگیری کرد.

وی گفت: فرماندهی مشترک ائتلاف مکان و زمان محل حادثه را بررسی و به محض اتمام این بررسی‌ها نتایج آن را اعلام خواهد کرد.

المالکی مدعی شد: فرماندهی نیرو‌های مشترک به اجرای قوانین درگیری مطابق با قوانین بین‌المللی انسانی پایبند است که مهم‌ترین آن‌ها این است که هر شخصی در یمن غیرنظامی است مگر آن‌که عکس آن ثابت شود.

وی ادعا کرد: نیرو‌های ائتلاف عربی به صورت قانونی و اخلاقی به حفظ غیرنظامیان، اتخاذ اقدامات پیشگیرانه پایبند هستند و عملیات کنونی آن براساس بالاترین معیار‌ها و مکانیزم‌های هدف‌گیری جدید است که شامل تعیین هدف نظامی قانونی برای محقق کردن اهداف عملیات، ضرورت نظامی در انتخاب هدف، اجرای اصل متناسب با آن و در اختیار داشتن همه منابع و ابزار‌های اطلاعاتی متعدد برای اطمینان از آن است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار