رسوایی آمریکایی‎ها در ماجرای «طبس»/ به اذن خدا تیرشان به سنگ خورد

بیابان طبس راوی معجزه‌ای در قرن حاضر است. این بیابان مصداقی برای سوره فیل است که دانه‌های ریز شن، بر نیرومندترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات بهره می‌بردند به ذلت کشانید.
کد خبر: ۲۸۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷ - 25April 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، بیابان طبس راوی معجزه‌ای در قرن حاضر است. این بیابان مصداقی برای سوره فیل است که دانه‌های ریز شن، بر نیرومندترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات بهره می‌بردند به ذلت کشانید.

«اَلَمْ تَرَ كَیفَ فَعلَ رَبّكَ بِاَصحابِ الْفیل، اَلم یَجعلْ كَیدهُمْ فی تَضلیلٍ و أرْسَلَ عَلیهمْ طیراً اَبابیلَ، تَرمیهمْ بِحجارةٍ مِنْ سِجیلٍ فَجعلهُمْ كَعصْفٍ مَأْكولٍ»، آیا ندیدی كه پروردگارت با صاحبان فیل چه كرد؟ آیا كید و تدبیری كه برای خرابی كعبه اندیشیدند خراب نكرد؟ و بر هلاك آنها مرغان ابابیل را فرستاد تا آن سپاه را به سنگ های سجیل (دوزخی) سنگباران كردند و تنشان را چون برگ‌های خرد شده گردانید...

ماجرای «طبس» یکی از رسواترین توطئه‌های امریکا علیه انقلاب اسلامی است/ به اذن خدا تیرشان به سنگ خورد

به‌راستی كه انقلاب اسلامی گستره‌ی شگرفی از تاریخ است كه در بستر آن سنت‌های الهی با اعجازی خاص تجلی می‌یابند و قانون‌های تاریخی در آن عرصه، نمود و نمایش می‌یابند تا همگان به چشم دل دریابند كه هرگز برای سنت خداوندی تبدیل و تغییری نیست.

بیابان طبس راوی معجزه‌ای در قرن حاضر است. این بیابان مصداقی برای سوره فیل است که دانه‌های ریز شن، بر نیرومندترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات بهره می‌بردند به ذلت کشانید. دولت آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و نفوذ دوباره در ایران، پس از جریان گروگان‌گیری لانه جاسوسی، کماندوهای خود را در صحرای طبس پیاده کرد تا با آزادسازی گروگان‌ها و بمباران نقاط حساس ایران از جمله جماران و کشتن رهبران انقلاب، حکومت اسلامی را نابود کنند.

تفسیر آیه «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَاللّه وَاللّه ُ خَیْرُ الْماکِرینَ» را باید از کویر تفتیده طبس پرسید. بیابان خشک طبس، تبلور کمین گاه الهی شد برای گرگ‌های در کمین نشست‌های که راوی سیاه مرگ بودند. طبس برای مردم ایران فراتر از نام بیابانی در دوردست‌های کویر است. طبس یک خاطره است؛ خاطره‌ای از محافظت الهی از سرزمین و مردمی که نمی‌توانند زور و زورگویان را تحمل کنند. شاید از همین روست که خاطره پنجم اردیبهشت‌ماه سال 1359 برای مردم ایران فراموش نشدنی و به یاد ماندنی است. روزی که یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی آمریکا با شکست روبه رو شد.

ماجرای «طبس» یکی از رسواترین توطئه‌های امریکا علیه انقلاب اسلامی است/ به اذن خدا تیرشان به سنگ خورد

عبرت گرفتن از تاریخ که در قرآن به آن سفارش شده، ضروری است. تاریخ عرصه پیروزی حق بر باطل است و قرآن کریم هدف از بیان سرگذشت پیشینیان را این می‌داند که در مورد نتایج آنها اندیشه شود. ازاین رو رویداد طبس می‌تواند عظمت الهی و امدادهای غیبی را برای مردم آشکار کند. ماجرای طبس یکی از رسواترین توطئه‌های آمریکا بر ضد انقلاب اسلامی است.

از همان آغاز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، دولت ایالات متحده به فعالیت بسیار گسترده سیاسی و نظامی دست زد. آمریکا با اعزام ناوگان نظامی خود به خلیج فارس وانمود کرد که هر لحظه آماده حمله به ایران است. البته هنگامی که از حل بحران گروگان گیری از راه سیاسی و خط و نشان کشیدن نظامی ناامید گردید، به فکر اجرای طرح نجات گروگان‌ها و در کنار آن براندازی نظام جمهوری اسلامی افتاد.

در عملیات طبس عده‌ای از مزدوران داخلی آمریکا نیز با آنها همکاری می‌کردند. سازمان سیا برای انجام مأموریت نجات گروگان‌ها، از کمک برخی از عوامل نفوذی در ایران استفاده می‌کرد. اسنادی که بعداً فاش شد، نقش بنی صدر را در رأس این نیروها روشن ساخت.

چند روز پیش از تجاوز طبس، از سوی فرماندهان نظامی که بنی صدر آنها را به کار گماشته بود، یعنی تیمسار شادمهر رئیس وقت ستاد مشترک و تیمسار باقری فرمانده وقت نیروی هوایی، به پایگاه یکم شکاری دستور داده شد توپ‌های ضدهوایی 23 میلی متری که حریم حفاظتی فرودگاه مهرآباد و خود پایگاه را تأمین می‌کرد، جمع آوری شود. همین کار در پایگاه‌های دیگر مانند شیراز و ایستگاه رادار مشهد نیز انجام شده بود.

ماجرای «طبس» یکی از رسواترین توطئه‌های امریکا علیه انقلاب اسلامی است/ به اذن خدا تیرشان به سنگ خورد

«جیمی کارتر» در جلسه اضطراری شورای امنیت ملی گفت: «ما باید برای آزادی گروگان‌ها وارد عمل شویم و عملیات در اولین فرصت ممكن باید آغاز شود...»

رئیس ستاد مشترك ارتش آمریکا «ژنرال جونز»، تاریخ 4 اردیبهشت‌ماه 59 را مناسب‌ترین زمان شروع عملیات اعلام كرد. بدین ترتیب غروب روز پنج شنبه همان تاریخ تعداد شش فروند هواپیمای 130-C آمریكایی، نود نفر كماندوی این عملیات را كه آمریكایی‌ها نام آن را «نور سبز» یا «دلتا» انتخاب كرده بودند، از قاهره به ناو هواپیمابر «NIMITZ» در دریای عمان و نزدیك آب‌های ایران منتقل كردند. نیمه‌شب پنجشنبه هواپیماهای مذكور و هشت فروند هلی‌كوپتر نفربر از عرشه ی ناو هواپیما بر«NIMITZ» برخاستند و با پرواز در ارتفاع كم راهی ایران شدند.

طبق نقشه هواپیماها و هلی‌كوپترها باید در فرودگاه شماره‌ی 1 واقع در صحرای طبس فرود آیند، سپس هلی‌كوپترها، کماندوها را به اطراف تهران منتقل كنند تا از آنجا با كامیون‌ها و خودروهایی كه از قبل توسط عمال داخلی و نفوذی آمریكا آماده شده بود، به اطراف جاسوس‌خانه (ساختمان سفارت سابق آمریكا) انتقال یابند.

پس از ورود به حریم ایران اسلامی، یكی از هلی‌كوپترها در 120 كیلومتری شهر راور كرمان دچار نقص فنی شد و ناگزیر فرود آمد. سرنشینان این هلی كوپتر به هلی كوپتر دیگری منتقل شدند كه پس از طی مسافتی دستگاه هیدرولیك این هلی‌كوپتر نیز از كار افتاد، اما توانست خود را به ناو هواپیمابر برساند.

ماجرای «طبس» یکی از رسواترین توطئه‌های امریکا علیه انقلاب اسلامی است/ به اذن خدا تیرشان به سنگ خورد

در هر صورت، شش فروند هواپیمای 130-C و شش فروند هلی كوپتر در محل مورد نظر واقع در صحرای طبس در تاریكی شب فرود آمدند. یكی دیگر از هلی‌كوپترها در حال سوخت‌گیری برای اجرای مرحله‌ی بعدی عملیات، دچار نقص فنی شد. با از كار افتادن این هلی كوپتر، تمام برنامه‌های امریكایی‌ها بهم خورد. زیرا با محاسباتی كه انجام داده بودند، برای انجام مرحله بعدی عملیات حداقل به شش فروند هلی كوپتر نیاز داشتند. موقعیت به ناو «NIMITZ» و از آنجا به كاخ سفید گزارش شد و از رئیس جمهور كسب تكلیف شد.

كارتر دستور توقف عملیات و عقب نشینی را صادر كرد، اما سپاه شیطان در چنگال عذاب الهی گرفتار شد. آن هنگام كه آمریكایی‌ها قصد بازگشت كردند، توفانی از شن برخاست، هواپیماها و هلی‌كوپترهای آمریكایی، در حال برخاستن از زمین دچار مشكل شدند. یك هواپیما و یك فروند هلی كوپتر با هم برخورد كردند و هر دو آتش گرفتند. در اثر حادثه هشت تن از آمریكایی‌ها در آتش عذاب الهی سوختند و بقیه‌ی پرنده‌های جنگی نیز از خاك ایران اسلامی فرار كردند.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها