در جشنواره ملی ایثار صادر شد؛

دستور جهانگیری برای پیگیری عضویت نخبگان ایثارگر در بنیاد ملی نخبگان

معاون اول رئیس جمهور گفت: برگزیدگان جشنواره ملی ایثار خواهان عضویت در بنیاد ملی نخبگان هستند که درخواست پیگیری را به حجت‌الاسلام شهیدی داده‌ام.
کد خبر: ۲۸۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ - 24April 2018

دستور پیگیری عضویت نخبگان ایثارگر در بنیاد ملی نخبگانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دومین جشنواره ملی ایثار که امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه) در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: برگزیدگان این جشنواره درخواست داشتند تا عضو بنیاد ملی نخبگان باشند که از حجت الاسلام شهیدی می‌خواهم پیگیر این موضوع شود.

وی به 2 نکته برجسته این جشنواره اشاره کرد و گفت: ایثار نیاز همیشگی ملت ها و کشورها است و کشور ما در مقطع سختی از تاریخ با ایثار و از خودگذشتگی کاری از خود به نمایش گذاشت که در تاریخ ثبت خواهد شد. در این جنگ نابرابر ملت ایران اثبات کرد با ایثار و درسی که از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) آموخته به پیروزی می رسد.

جهانگیری با تاکید بر نیاز امروز کشور به فرهنگ ایثار افزود: در گوشه و کنار منطقه شاهد حضور گروهک های تروریستی هستیم که تشکیل آن در ادامه روند زمینگیر کردن جمهوری اسلامی است. ایثارگری و از خودگذشتگی ملت ایران و تجربه دفاع مقدس باعث شده است از این مسائل عبور کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مطمئن باشید لطفی که خداوند به این ملت دارد و خون پاکی که برای استقرار نظام از هزاران شهید و جانباز بر زمین ریخته شده است این راه و مسیر را ماندنی خواهد کرد و ما از مشکلات عبور می کنیم.

وی با اشاره به این نکته که استعدادها و فرصت های زیادی در اختیار ما قرار دارد، تصریح کرد: شرایط ما در منطقه بی‌نظیر است، نسل جوان تحصیل‌کرده در کشور ما در دنیا جزو سرآمدان هستند، از نظر فارغ التحصیل مهندسی جزو چند کشور برتر هستیم و این پشتوانه خوبی برای ما است.

جهانگیری گفت: مدیران و ملت ما باید امروز از خودگذشتگی داشته باشند. با هم مهربان و صمیمی باشیم و با بغض به یکدیگر نگاه نکنیم. فکر کنیم اعضای یک پیکر هستیم و رسالت پیشرفت ایران را بر عهده داریم. باید پرچمداری تولید علم و فناوری را در جمهوری اسلامی به نقطه اول منطقه برسانیم. یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است که وابسته به مغز شما جوانان است.

وی خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: مسوولیت شما مضاعف است شما بهتر می‌توانید بفهمید در خانواده شهدا و ایثارگران چه حال و هوایی حاکم است و راه ایثارگران یعنی چه. با مسلح کردن خود به علم و فناوری های روز در مسائل اصلی کشور ورود کنید و پیش بروید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها