دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همه‌جانبه است

«علی اصغر میرزایی» با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر گفت: تحقق این رویکرد نیازمند مشارکت همه‌جانبه خانواده و جامعه است.
کد خبر: ۲۸۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ - 24April 2018

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همه جانبه است به گزارش دفاع پرس از ساری، «علی اصغر میرزایی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، با اشاره به اینکه مقابله و پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و از اولویت‌های دولت است، اظهار داشتت: برای کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی در جامعه، بایستی دستگاه‌های متولی این امر برنامه‌های مدون و راهکار‌های اثربخش ارائه کنند.

میرزایی با بیان اینکه امروزه دامنه مصرف مواد مخدر مرز نمی‌شناسد و می‌تواند همه اقشار جامعه را درگیر خود کند، بر لزوم آگاهی‌بخشی جامعه از مضرات مصرف مواد مخدر تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران به رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: برای تحقق این رویکرد، نیازمند مشارکت همه جانبه خانواده‌ها و جامعه هستیم.

وی به نقش موثر رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی جامعه از مضرات، خطرات و آسیب‌های ناشی از مصرف انواع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ایجاد حساسیت در سطح جامعه و افزایش روحیه مشارکت در سطوح مختلف اجتماع نظیر جامعه مبلغین، دانشگاهی، اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد و... برای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در ادامه به اقداماتی که در حوزه مقابله با مواد مخدر نظیر اجرای برنامه‌های فرهنگی، پیشگیری و اقدامات درمانی این حوزه صورت گرفته است، اشاره کرد و افزود: پاکسازی ۳۳ محله آلوده و آسیب خیز استان، اقدام موثری بود که از گسترش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق جلوگیری به عمل آورد، ضمن اینکه در مناطق ۳۳ گانه یادشده، اقدامات مناسب عمرانی، فرهنگی، آموزشی و... صورت گرفته یا در حال اجرا است.

میرزایی در ادامه همکاری و هم‌افزایی، تمرکز و بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد را در ارتقاء سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر و با اهمیت خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون و ارائه راهکار‌های تخصصی توسط دستگاه‌های متولی تأکید کرد.

این مسئول ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در استان مازندران مورد اشاره قرار داد و گفت: برای اجتماعی کردن امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، می‌طلبد از این ظرفیت بهره گرفت و بر اساس برنامه ششم توسعه، بایستی آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد ۲۵درصد کاهش پیدا کند.

وی در ادامه کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد را نیازمند تغییر در سایر شاخص‌ها نظیر کاهش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر، افزایش نرخ پوشش درمان، کاهش نرخ مرگ و میر و افزایش مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دانست.

میرزایی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان تاکید دارد، ادامه داد: توجه به نشاط اجتماعی، اهمیت دادن به موضوع ورزش، استفاده از راهکار‌های اثربخش و تخصصی و... توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، گامی موثر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد محسوب می‌شود که می‌طلبد مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار