دبیر یادواره شهدای ارتش مازندران خبر داد؛

تقدیم بیش از ۲ هزار شهید سرباز مازندرانی در دفاع مقدس

«قاسم رحیمی» گفت: ۲۵۲ شهید پایور و ۲ هزار و ۷۹۳ شهید سرباز وظیفه مازندرانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و یادواره ۳ هزار و ۳۰۰ شهید سرباز استان با احتساب شهدای ژاندارمری است.
کد خبر: ۲۸۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 24April 2018

تقدیم بیش از 2 هزار شهید سرباز مازندرانی در دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از ساری، «قاسم رحیمی» دبیر یادواره نخستین یادواره ۳ هزار و ۳۰۰ شهید ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران در نشست خبری، اظهار داشت: این یادواره در ۶ اردیبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی «جویبار» با حضور نماینده‌ ولی فقیه در ارتش و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و به همت تیپ ۲۳۰ گرگان، خانه سرباز ایران، بنیاد شهید، شهرداری و شورای شهر و هیأت رزمندگان «جویبار» برگزار می‌شود.

وی افزود: علت برگزاری این یادواره در «جویبار» به این علت است که هم سازمان‌ها و نهاد‌های این شهرستان داوطلب برگزاری این مراسم بودند و اعلام آمادگی کردند و دلیل آغاز این یادواره از مازندران نیز این بود که در استان یگان نداریم در حالی که شهدای زیادی داریم و نتوانستیم دیدار زیادی با خانواده شهدای ارتش داشته باشیم و علاوه بر آن در مازندران به نسبت جمعیت، شهدای زیادی داریم.

دبیر یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران گفت: ۲ فرمانده لشکر شهید به نام‌های «آبشناسان» و «نیاکی» از خطه مازندران برخاستند که از شهدای شاخص ارتش هستند.

رحیمی بیان کرد: در کشور ۵۴۰ خلبان ارتش داشتیم که ۳۶۰ تن از آن‌ها به شهادت رسیدند و تعداد قابل توجهی از خلبانان از شهدای مازندران هستند و همه این‌ها از دلایل برگزاری نخستین یادواره شهدای ارتش در مازندران است.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران با بیان اینکه سربازان در تمام عملیات‌های آفندی و پدافندی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: حدود ۳.۵ میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس داشتیم که ۲.۵ میلیون نفر در ارتش خدمت می‌کردند و بقیه آن‌ها پاسدار وظیفه در سپاه، وزارت دفاع و ژاندارمری بودند.

وی تصریح کرد: نقش این سربازان، زیاد در جنگ دیده نشده است و برخی از سرداران معتقد هستند که نقش خیلی از ارتشیان نیز در جنگ دیده نشده است.

رحیمی ادامه داد: هویت بخشیدن به نقش سرباز است که موجب شد تا همایش‌های تکریم از آن‌ها را برنامه‌ریزی کردیم و ۹ همایش دیگر داریم که همایش نخست ۶ اردیبهشت‌ماه در مازندران و دومی نیز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در تهران با عنوان «فردوسی شکوه ایران» و سپس در اصفهان، تبریز، فارس، مشهد و کرمانشاه برگزار می‌شود.

دبیر یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران اظهار کرد: ۲۵۲ شهید پایور و ۲ هزار و ۷۹۳ شهید سرباز وظیفه در مازندران در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و یادواره ۳ هزار و ۳۰۰ شهید سرباز استان با احتساب شهدای ژاندارمری است.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی ۴۶ هزار سرباز نیروی زمینی به شهادت رسیدند که ۳۶ هزار شهید سرباز وظیفه بودند.

وی در پایان گفت: برای سال‌های آینده نیز هر شهرستانی از مازندران که داوطلب میزبانی این مراسم باشد، پذیرا هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار