روایت نوجوانانه جنگ در داستان «آرزوهایم را به امانت نگه‌دار»

«آرزوهایم را به امانت نگه‌دار» روایتی است از کشمکش‌های خانواده‌ای پرجمعیت برای نجات خویش در بحبوحه هجوم پرشتاب دشمن در سرزمین مادری که در قالب یک کتاب برای نوجوانان منتشر شده است.
کد خبر: ۲۸۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 24April 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «آرزوهایم را به امانت نگه‌دار» به قلم فروغ علی شاهرودی، تصویرگری رضا دالوند و طراحی گرافیک کوروش پارسانژاد از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در 42 صفحه مصور و با قیمت 5000 تومان منتشر و در فروشگاه‌های دفتر نشر عرضه می‌شود.

سیاوش نوجوان 13 ساله و راوی این داستان در عین حال با خاطرات شیرین و لذت‌بخش گذشته‌اش نیز در کشمکش است.

فروغ علی‌شاهرودی نویسنده این کتاب از زبان نوجوان داستانش قصه روزهای تلخ هجوم دشمن را روایت کرده است زمانی که دشمن در کوچه‌های شهر لحظه به لحظه به خانه قهرمان داستان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و اعضای خانواده در تکاپو برای ترک خانه و خروج از شهر هستند.

در گیرودار لحظه‌های ترس و پراضطراب و غم‌انگیز هجوم دشمن، ذهن بازیگوش سیاوش با یادآوری خاطره‌های دلپذیر گذشته‌ای نه چندان دور، باعث می‌شود بر ترس‌هایش غلبه کند و رشد احساس دیگری را در وجودش دریابد.

پدر به او گفته بود: بعد از من تو مرد خانواده‌ای و باید حواست به همه چیز باشد. اول از همه این که جان و زندگی خواهرها و برادرهایت باید به اندازه جان و زندگی خودت مهم باشد؛ حتی بیشتر. این خاطرات، حس بزرگ‌ترین پسر خانواده بودن و مسوولیت حفظ و مراقبت از آن‌ها و ناگهان بزرگ و مرد شدن در وجودش رشد می‌کند، می‌بالد و شجاعانه و قهرمانانه این حس با رفتارهایش نمود پیدا می‌کند.

روایت نوجوانانه جنگ در داستان «آرزوهایم را به امانت نگه‌دار»

علاقمندان می‌توانند این کتاب و دیگر آثار این مجموعه را از فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی یا از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com یا www.daftarnashr.com/book خریداری کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار