ترویج سیره ائمه اطهار (ع) خنثی‌کننده توطئه‌های فرهنگی دشمنان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام، گفت: امروز به‌ شدت نیازمند الگوسازی سیره ائمه اطهار (ع) در زمینه‌های رفتاری، عملی، علمی، فرهنگی، دینی و سایر عرصه‌ها، در برابر جنگ فرهنگی و نرم دشمنان هستیم.
کد خبر: ۲۸۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ - 24April 2018

ترویج سیره ائمه اطهار (ع) خنثی‌کننده توطئه‌های فرهنگی دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ایلام ، ، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌ جمعه ایلام، در نشست اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره‌ نویسی رضوی در این استان، اظهار کرد: اصولاً زندگی اهل‌بیت (ع) در ابعاد مختلف برای رشد و تعالی فرهنگی و دینی و اسلامی بسیار حائز اهمیت و یک ضرورت است.

 وی، بابیان اینکه ائمه اطهار (ع) زندگانی مالامال از درس‌ها، تفکر ،اخلاق و کردار است، افزود: اگر سیره زندگی ائمه اطهار (ع)، اخلاق، منش و رفتار اهل‌بیت (ع) به زبان هنر از جمله داستان و با قلم بیان گفته شود برای جامعه بسیار جذاب و راه گشا خواهد بود.

 امام‌ جمعه ایلام، یادآور شد: امام رضا (ع) با وجود اختناق شدید، نقش مهمی در راستای معرفی شیعه و احیا و ترویج تفکر اسلامی و بحث امامت و ولایت داشت، دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به بحث امامت و ولایت بودند، ولی امام رضا (ع) به‌ خوبی توانست نقش و جایگاه امامت را در جامعه تبیین کند و با تربیت شاگردان جایگاه امامت را  به خوبی نشان دهد.

 آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برآیندی از معارف ناب اهل‌بیت (ع) و تشیع است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی توانست در معرفی زندگانی امامان معصوم (ع) بزرگ‌ترین نقش را ایفا کند و جشنواره امام رضا (ع) به‌ صورت بین‌المللی و مورد اهتمام است و جا دارد که در قالب جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری سیره حضرت امام رضا (ع) را معرفی کنیم.

 وی، بابیان اینکه معرفی سیره امام رضا (ع) درواقع معرفی اسلام ناب و تحول اجتماعی فرهنگی در جامعه است، ابراز کرد: امروز به‌ شدت نیازمند الگو سازی سیره ائمه اطهار (ع) در برابر جنگ فرهنگی و نرم دشمنان هستیم که در اتاق‌های فکر خود برعلیه اسلام ناب محمدی برنامه‌ریزی می‌کنند.

 امام‌ جمعه ایلام، در پایان با تأکید بر اینکه سیره عملی، اخلاقی، رفتاری و اجتماعی و فرهنگی امامان معصوم (ع) برای همه راه گشاست، خاطرنشان کرد: تلاش کنیم با الهام گیری از سیره ائمه اطهار (ع) این توطئه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار