نادر طالب‌زاده در آیین رونمایی از کتاب «رویای آمریکایی»:

جنگ هشت ساله علیه ایران در رسانه‌های آمریکا و غرب سانسور شد

نادر طالب‌زاده گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران در رسانه‌های آمریکا و غرب سانسور شد؛ به همین دلیل کار تحقیقی درباره آن کم است.
کد خبر: ۲۸۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ - 24April 2018

جنگ هشت ساله علیه ایران در رسانه‌های آمریکا و غرب سانسور شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «رویای آمریکایی» بازخوانی پرونده‌ جنگ نیابتی ایالات متحده آمریکا علیه ایران به قلم «گلعلی بابایی» عصر امروز در نخلستان اوج برگزار شد.

«نادر طالب‌زاده» کارشناس رسانه و مستندساز در این مراسم اظهار داشت: کتاب «رویای آمریکایی» حامل تحقیقاتی جدی است که امیدوارم یک سریال از این کتاب تولید شود. جنگ در رسانه‌های آمریکا و غرب سانسور شد به همین دلیل کار تحقیقی درباره آن کم است.

وی گفت: تصمیم‌های جدی برای دیده نشدن جنگ و حمایت‌های آمریکا از صدام انجام گرفت. ما با یک تحقیق جزئی می‌توانستیم آمریکا را محکوم کنیم و از این اتفاقات هیچ استفاده‌ای نبردیم که چگونه هزاران نفر از ایرانیان به دست گازهای خردل به شهادت رسیدند.

این مستندساز بیان کرد: ما در بعد تبلیغات جنگ نیاز به جراحی داریم. محققین باید موضوعات مهم و اولویت‌دار را مشخص کنند. این کتاب نمونه‌ای از یک تلاش جدی است. کمک‌های شیمیایی آلمان به صدام را سال‌ها پیش جمع‌آوری کردم. ما هیچ سند و مدرک بین‌المللی درباره جنگ تهیه نکردیم که این کار اتاق فکر لازم دارد.

طالب‌زاده افزود: در جنگ نرم نیازمند اتاق فکر هستیم و کمبود جدی داریم. کمک‌های غرب و آمریکا به صدام حسین یک موضوع جدی است. آمریکا امروز دچار یک کابوس شده است. سلسله مطالب بی سابقه در آمریکا وجود دارد که باعث فروپاشی آن است.

وی ادامه داد: نفاق و دورویی در آمریکا بی نظیر است. امام خمینی (ره) به همین جهت لقب شیطان بزرگ را به آن‌ها داد. این انفجار از درون کار خداست. معتقدم وجود انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) باعث شد تا کارگردانان مطرح سینما همانند وستون جرات کنند خباثت و خشم آمریکا را در قاب تصویر نشان دهند.

این کارشناس رسانه افزود: می‌توانیم با شراکت محققین غربی مسائل آمریکا را استخراج کنیم و مسائل آمریکا را بین‌الملی مطرح کنیم. درباره یمن باید اقدام کنیم، یمن کشوری مهم و سرنوشت ساز است و باید درباره آن اقدام انجام دهیم و نباید فقط به اعزام یک کشتی اکتفا کرد، بلکه نیاز اقدام جدی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها