محمدصادق کوشکی در آیین رونمایی از کتاب «رویای آمریکایی»:

دانشگاهی‌ها باید درباره حمایت‌های آمریکا از صدام بنویسند

محمدصادق کوشکی گفت: شرم بر نظام دانشگاهی ما که امروز بعد از 40 سال یک رزمنده دفاع مقدس باید کتاب «رویای آمریکایی» را بنویسد و آن‌ها کاری نکردند.
کد خبر: ۲۸۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 24April 2018

دانشگاهی‌ها باید درباره حمایت‌های آمریکا از صدام بنویسندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدصادق کوشکی» استاد دانشگاه در مراسم رونمایی از کتاب «رویای آمریکایی» با طرح این سوال که نوشتن کتاب از جنگ چه اهمیتی دارد، اظهار داشت: شهید خرازی در یک تعبیر فرمودند «جنگ را درشت ننویسید بلکه درست بنویسید». ما درباره جنگ نتوانستیم درست بنویسیم.

وی گفت: دانسته‌های نسل جوان دیروز و امروز از دفاع مقدس اگر بگویم هیچ است، دروغ نگفته‌ام. بخش اعظم اساتید که در دانشگاه تخصص تاریخ دارند، اطلاعات غلط و دروغ به بچه‌های شهدا، دانشجویان و حتی رزمندگان می‌دهند.

این استاد تاریخ افزود: باید صدها کتاب تحقیقی و تخصصی درست نوشته شود تا بچه‌های خودمان بفهمند جنگ ایران و عراق نبوده و جنگ ما ابدا با عراق و صدام نبود بلکه با دنیای کفر و شرک بوده است.

کوشکی با تاکید بر اینکه ما با عراق جنگی نداشتیم، گفت: امام خمینی (ره) صدها بار این مسئله را فرمودند. ما برای این واقعیت هیچ سندی ارائه نکردیم.

وی با انتقاد از سینمای کشورمان بیان کرد: شرمندگی تا همیشه برای سینمای ایران باقی است که ۸ سال ما درگیر جنگی بودیم که آمریکا بانی آن بود و سینمای ایران هیچ قدمی برای نشان دادن آن برنداشت.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما تنها برای آزادسازی خرمشهر نجنگیدیم. امام فرمودند این نکته کوتاه بینی است. امام فرمودند «ما در جنگ ۲ ابر قدرت شرق و غرب را به خاک نشاندیم».

کوشکی گفت: شرم بر نظام دانشگاهی ما که امروز بعد از ۴۰ سال یک رزمنده دفاع مقدس باید کتاب «رویای آمریکایی» را بنویسد و آن‌ها کاری نکردند. کسانی که فرصت مطالعاتی از پول بیت‌المال دارند و به آمریکا می‌روند و هزاران فارغ‌التحصیل در مقاطع ارشد و دکتری وجود دارد یک قدم در این رابطه برنداشته شده‌اند.

وی ادامه داد: ما در جنگ هشت ساله رزمندگان اسلام بودیم. لفظ رزمنده ایرانی متعلق به دوره ساسانیان بود چرا امام خمینی (ره) جنگ را بین دنیای اسلام و دنیای کفر می‌دانست. باید ثابت کنیم آمریکا شیطان بزرگ است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وظیفه خیلی جاهاست که فیلم‌های اعترافات آمریکایی‌ها درباره نقش‌شان در همکاری و پشتیبانی نسبت به صدام را آرشیو کنند. این اتفاق یک بانک اطلاعات ملی خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار