شن‌زار مرگ-1/«قدیری‌ابیانه» در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

فاجعه «طبس» ابهت نظامی آمریکا را فروپاشید/ شن‌ها مأموران الهی بودند/ واشنگتن هنوز از واقعه طبس ضربه می‌خورد

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه فاجعه «طبس» ابهت نظامی آمریکا را فروپاشید، گفت: حضرت امام خمینی (ره) از طوفان شنی که نیروهای دلتای آمریکا را سرافکنده کرد به عنوان ماموران الهی نام می‌برند.
کد خبر: ۲۸۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ - 25April 2018

گروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح‌اله؛ شش هواپیما و هشت بالگرد آمریکایی در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد حریم هوایی ایران می‌شوند؛ یکی از بالگردها در ۱۲۰ کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می‌آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می‌شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیمابر بازمی‌گردد.

شش هواپیما و شش بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه‌ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی ایرانی فرود می‌آیند. در حین سوخت‌گیری یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالی‌که هنوز عملیات آغاز نشده، سه فروند بالگرد از دست رفته بود. پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستور بازگشت نیروها را می‌دهد؛ ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها طوفان شن آغاز شده و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ به هم خورده و هر 2 آتش می‌گیرند که در این حادثه هشت نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و چهار بالگرد ناتوان از پرواز روی زمین باقی می‌مانند. نیروها با پنج هواپیما خود را به ناو هواپیمابر ناو نیمیتز می‌رسانند و بدین‌ترتیب عملیات به‌طور کامل شکست می‌خورد.

وقوع حادثه طبس و معجزات و امدادهای الهی که در آن شکل گرفت، راوی حکایتی است که گویا بارها و بارها مشابه آن در ادوار مختلف و در عرصه‌های پیکار حق علیه باطل رخ داده و مرور آن تفسیرگر یک روایت است؛ «یدالله فوق ایدیهم». دستان خدا این بار در صحرایی برهوت و آرام بر دل دژخیمانی لرزه افکند که هرگز توان تحمل آرامش در کشوری اسلامی و توسعه بساط عدل الهی را نداشتند.

فاجعه «طبس» ابهت نظامی آمریکا را فروپاشید/ شن‌ها مأموران الهی بودند/ واشنگتن هنوز از واقعه طبس ضربه می‌خورد

در همین خصوص با «محمدحسن قدیری‌ابیانه» استراتژیست و سفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک، ایتالیا و استرالیا به ابعاد بین‌المللی این شکست مفتضاحانه آمریکا پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

دفاع پرس: آقای دکتر چرا آمریکا دست به این علمیات زد و علت اینکه عملیات آن‌ها با شکست سنگینی مواجه شد، چه چیزی بود؟

قدیری‌ابیانه: آمریکایی‌ها یک قدرت نظامی بزرگ در جهان محسوب می‌شوند. سلاح‌های پیشرفته از جمله سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار دارند که با این سلاح‌ها می‌توانند، چندین بار کره زمین را نابود کنند. آن‌ها از نظر بودجه نظامی هم، بالاترین بودجه نظامی را در دنیا دارند؛ از سوی دیگر یک ابرقدرت تبلیغاتی در جهان نیز محسوب می‌شوند و در حقیقت پیش از استفاده از قدرت نظامی خود از ابهت قدرت نظامی خود برای پیشبرد اهداف نظامی‌شان استفاده و سعی می‌کنند بدون اینکه لازم باشد هزینه‌ای برای عملیات نظامی انجام بدهند با ترساندن کشورهای دیگر آنها را مجبور به عقب‌نشینی و تحمیل نظر خودشان کنند.

ابهت قدرت نظامی آمریکا

ساخت این ابهت یک کار پیچیده و تبلیغاتی است و حتی یکسری اعمال نظامی هم برای شکل‌گیری همچنین ابهتی انجام می‌شود و بسیار هم در دنیا کارساز بوده است. آمریکایی‌ها از طریق ابهت نظامی و تهدید بکارگیری قدرت نظامی توانسته‌اند در بسیاری از موارد به اهداف خود دست پیدا کنند؛ هر چند در جاهایی که این ابهت نظامی کارساز نبوده است، با اقدامات و عملیات نظامی توانسته‌اند بازسازی کنند و از آن برای موارد دیگر بهره برداری کنند.

آمریکایی‌ها وانمود می‌کنند که انسان‌های آزادی‌بخش هستند

در همین راستا ما شاهد این هستیم که تمام هالیوود و شبکه‌های تلویزیونی آمریکا وارد صحنه می‌شوند و سعی می‌کنند این ابهت را خلق کنند؛ نمونه آنرا ما می‌توانیم در فیلم‌های معروفی مانند «رامبو» مشاهده کنیم که یک فرد قوی هیکل آمریکایی می‌رود و عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را انجام می‌دهد و در نهایت پیروز از عملیات بیرون می‌آید. معمولا هم فیلم‌سازان آمریکایی در فیلم‌های آمریکایی اینگونه جلوه می‌دهند که آن‌ها افراد آزادی بخش هستند. مثلا برای جلوگیری از دیکتاتوری و برای نجات جان افراد بی‌گناهی دست به چنین عملیاتی می‌زنند. همیشه آمریکایی‌ها سعی می‌کنند در فیلم‌های خود مخالفان خودشان را زبون، ضعیف و ذلیل به نمایش بگذارند و این امر در فیلم‌های هالیوود کاملا مشهود است.

ماهیت اصلی سفارت‌خانه‌های آمریکا برنامه‌ریزی برای کودتاست

در آمریکای لاتین یک ضرب المثل است که «چرا در کشورهای آمریکای لاتین فساد صورت می‌گیرد، ولی در خود ایالات متحده آمریکا صورت نمی‌گیرد؟ بعد خودشان جواب می‌دهند که چون آمریکا در کشور خودش سفارت‌خانه ندارد.» چرا که اگر سفارت‌خانه داشت و چون ماهیت این سفارت‌خانه‌ها برنامه‌ریزی برای کودتا است ما شاهد کودتایی در آمریکا خواهیم بود.

فاجعه «طبس» ابهت نظامی آمریکا را فروپاشید/ شن‌ها مأموران الهی بودند/ ماهیت اصلی سفارتخانه‌های آمریکا جاسوسی است

دفاع پرس: آقای دکتر بفرمایید که پیروزی انقلاب اسلامی چگونه وضعیت آمریکایی‌ها را در ایران تغییر داد؟

قدیری‌ابیانه: پیروزی انقلاب اسلامی توانست کشور ایران را از حلقوم آمریکا بیرون بیاورد. ایران از لحاظ وسعت بزرگ‌تر از مجموع کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا و یک موقعیت استراتژیک بسیار مهم و دارای منابع غنی نفت، گاز و سایر معادن است. طبیعتا از دست دادن این کشور و تبدیل شدن آن به یک نقطه آزادی‌خواه و مسلمان‌خواه و همچنین گسترش این تفکر در جهان اسلام باعث شد آمریکایی‌ها دست به هر تلاشی برای پیروز نشدن انقلاب اسلامی بزنند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم تلاش کردند خرابکاری بکنند. البته سعی می‌کردند که ماهیت خودشان را پنهان کنند.

سفارتخانه آمریکا در ایران به دنبال کودتا بود

وقتی شاه از ایران فرار کرد طبیعتا نیروهای انقلابی، مردم و مسؤولان نگران بودند که آنها بخواهند برای برگرداندن شاه به ایران توطئه کنند، کما این‌که شاه که در زمان مصدق از ایران فرار کرده بود با کودتا به ایران بازگشت و 25 سال دیگر دیکتاتوری به پا کرد. سفارت‌خانه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ملاقات‌های رسمی با مقامات کشور ما می‌خواست گذشته را فراموش کرده و آینده را بسازد و در تشکیل حکومت مشارکت کند؛ اما در سوی مقابل اسناد لانه جاسوسی که پس از اشغال توسط دانشحویان بدست آمد، نشان داد در همان زمانی‌که در ملاقات‌های رسمی همراهی با ایران و قطع مشارکت صحبت می‌کردند در اصل به دنبال کودتا، ضربه زدن به اقتصاد، رکود، جاسوسی، جعل اسناد، تجزیه کشور و حمایت از گروه‌های تروریستی بودند.

امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند

به هر حال این نگرانی که شاه را به بهانه مریضی به آمریکا بردند در دانشجویان زیاد شد و دانشجویان سفارت آمریکا را اشغال کردند که حضرت امام در بیانیه‌ای این کار را یک انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند؛ علتش هم به نظر من این است که انقلاب اول علیه رژیم دیکتاتوری شاه بود؛ اما ما اینجا قدرت مسلم جهانی و کسی که شاه را بر مردم تحمیل کرده بود را به چالش کشیدیم. هرچند این موضوع خودجوش بود؛ اما آمریکا را به چالش کشاند. سفارت آمریکا توسط دانشجویان آزاد شد، اسناد لانه جاسوسی منتشر شد، البته مقداری را از بین برده بودند و یک مقدار زیادی هم بدست آمد و دیپلمات‌های آمریکایی که بینشان پر از جاسوس بود و در قالب هیأت دیپلماتیک حضور داشتند، توسط دانشجویان دستگیر شدند و آنها را نگهداشتند.

آمریکایی‌ها شروع به تبلیغات سنگینی علیه ما کردند. ایران خطا کرده است، ایران بر خلاف مسائل بین الملل عمل کرده است. این ماجرا ادامه داشت تا جایی‌که در بعضی از بزرگراه‌های آمریکا در فضای بین 2 پلی که بزرگراه را بهم متصل می‌کنند عکس‌های بزرگ حضرت امام را گذاشتند و بعد روزشمار گذاشتند که مثلا فرض کنید که این دشمن ماست، 10 روزه، 20 روزه، ... ، از بین خواهیم برد.

تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در سطح جهانی زیر سوال برد

دفاع پرس: واکنش آمریکایی‌ها به تسخیر لانه جاسوسی و گروگان‌ گرفته شدن دیپلمات‌های آن‌ها توسط ایرانی‌ها چگونه بود؟

قدیری‌ابیانه: اگر ابر قدرتی با یک کشور متوسطی در بیفتد و در خطای فاحشی دیپلمات‌های آن را گروگان گرفته باشد، انتظار می‌رود این ابر قدرت با آن کشور متوسط برخورد یا دخالت نظامی کند؛ ولی کاری از دست آمریکایی‌ها بر نمی‌آمد. کم‌کم این ناتوانی داشت روز به روز به ضرر آمریکا تبدیل می‌شد؛ چرا که نشان دهنده سستی و بی‌اقدامی و ضعف آمریکا بود و ابهت آمریکا روز به روز در سطح جهانی می‌شکست. مقامات آمریکایی می‌گفتند که اگر ترس از آمریکا در بین ملت‌ها بریزد و این ابهت شکسته شود آن وقت دیگر آمریکا نمی‌تواند از لحاظ تبلیغات و جنگ روانی بر ملت‌ها و دولت‌ها مسلط شود و باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کند؛ لذا یک فشار بیشتری را بر خود آمریکایی‌ها بود و دولت آمریکا باید اقدامی انجام دهد.

فاجعه «طبس» ابهت نظامی آمریکا را فروپاشید/ شن‌ها مأموران الهی بودند/ ماهیت اصلی سفارتخانه‌های آمریکا جاسوسی است

جمله‌ای که کاخ سفید را برآشفت

امام راحل جمله‌ای را می‌فرمایند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» که این جمله برای آمریکایی‌ها خیلی گران حساب می‌شود. «هامیلتون جردن» رئیس کارکنان کاخ سفید در کتاب خاطراتش اینگونه می‌نویسد: «وقتی که امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این جمله باعث شد به قبای کاخ سفید حسابی بر بخورد و جلسه اضطراری و فوق‌العاده در روز تعطیل در اتاق وضعیت ویژه کاخ سفید که برای مسائل کاملا سری و از آنجا کودتا‌ها را هدایت می‌کنند، تشکیل شود برای اینکه پاسخی به ایران بدهند و از ابعاد مختلف بررسی کنند که فعلا قادر به کاری نیستند. چون خطر اینکه آمریکایی‌ها اقدامی برای آزادی گروگان‌ها انجام دهند باعث شده بود که دانشجویان آن‌ها را پراکنده کنند و در یک جا نگه ندارند؛ ولی این موضوع بشدت علیه آمریکا در معرض افکار عمومی بود یعنی آن ابهتی که کارکرد آن بیشتر از قدرت نظامی آنها بود روز به روز دچار افول می‌شد.

کارتر بعد از گروگانگیری خیلی تحت فشار بود

این فشارها باعث شد کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا برای این که نشان بدهد فرد بی‌عرضه‌ای نیست دستور اقدام برای عملیات نجات را داد. در عملیات نجات تمارین خیلی سنگینی را انجام دادند حتی در این تمارین سفارت آمریکا در ایران را در خاک آمریکا بازسازی می‌کنند و این عملیات را بارها و بارها تمرین کردند تا گروگان‌ها را نجات دهند.

نیروهای دلتا در آلمان عملیات را تمرین کرده بودند

چون ساختمان سفارت را آلمانی‌ها ساخته بودند و شبیه این ساختمان در آلمان نیز وجود داشت با همین نقشه، بارها هم در آنجا عملیات را تمرین کردند. آمریکا برای عملیات نظامی علیه ایران بالاترین تجهیزات و توانش را به کار گرفت. به طوری که در کتاب خاطرات مقامات آمریکایی نوشته شده است: به گونه‌ای نبود که اسلحه‌های مختلف را در اختیار نظامیان قرار بدهند، بلکه اسلحه هایی را مطابق فیزیک نظامیان طراحی کردند. حتی نحوه و زمان هضم غذا را بررسی کرده بودند که در زمان عملیات در اوج آمادگی قرار داشته باشند تا این که کارتر دستور جنگ را صادر کرد و در عملیات مطابق با خاطرات سرهنگ بیگفیلد فرمانده عملیات که کتابش در ایران هم به چاپ رسیده است در گام نخست به مصر عزیمت می‌کنند و بعد به عمان و از آنجا عملیات را آغاز کنند.

هجوم مگس‌ها به نیروهای دلتا در قاهره

مطابق با این خاطره قرار بود نیروهای عملیات پنجه عقاب در مصر در یک انباری استراحت کنند؛ اما اشاره می‌کنند به هجوم بیشمار مگس‌ها به نیروهای دلتا به گونه‌ای که نمی‌گذارند این‌ها بخوابند و همین امر باعث می‌شد این عملیات را در خواب آلودگی انجام بدهند و این یک واقعه‌ای بود که اتفاق افتاد و زمانی که می‌خواستند از عمان به سمت ایران حرکت کنند. هواشناسی هوای ایران را کاملا مطلوب برای عملیات دانسته بود؛ اما وقتی وارد فضای ایران می‌شوند گرفتار طوفان شن می‌شوند. آن‌ها قرار بود در طبس که یک فرودگاه متروکه بود، مستقر شوند و از آنجا حرکت کنند و هواپیماها، تجهیزاتشان و نیروهایشان را در ورزشگاه شهید شیرودی پیاده کنند.

رادارهای شناسایی هواپیما به دستور بنی‌صدر از کار افتاده بودند

در آن زمان بنی‌صدر رئیس جمهور وقت ایران بود، طبق هماهنگی‌هایی که با عوامل نفوذی انجام داده بود، کلیه رادارهایی که امکان شناسایی هواپیماهای آمریکایی را داشت از مسیر حرکت هواپیماها جمع شده بود. بطوری‌که اصلا نیروهای ایرانی متوجه ورود هواپیما و بالگردهای آمریکایی نشده بودند. هشت عدد بالگرد در عملیات شرکت داشتند، مطابق با بررسی‌هایی که کرده بودند که اگر 2 عدد بالگرد هم از بین می‌رفت، ادامه عملیات امکان پذیر باشد؛ اما اگر سه عدد بالگرد از بین برود دیگر پیروزی در عملیات امکان پذیر نمی‌شد.

شن‌ها مأموران الهی بودند

بالگردهایی که در مسیر تهران بودند گرفتار طوفان شن عجیبی شدند؛ با وجود پیش‌بینی وضعیت هوای موجود که وضعیت مناسبی در انتظار آن‌ها بود؛ اما اتفاق دیگری رخ داد؛ به نحوی که یکی از خلبان‌ها وقتی از بالگرد پیاده می‌شود چند صد متر تلو تلو می‌خورد و راه می‌رود و می‌گوید جهنمی در جلوی ما بود که حضرت امام از این طوفان شن به عنوان ماموران الهی نام می‌برند.

فاجعه «طبس» ابهت نظامی آمریکا را فروپاشید/ شن‌ها مأموران الهی بودند/ ماهیت اصلی سفارتخانه‌های آمریکا جاسوسی است

واکنش کارتر بعد از شکست عملیات

به هر حال تعداد بالگردهای که نمی‌توانستند پرواز کنند به سه عدد می‌رسد و وقتی این خبر به کارتر می‌رسد، حالت تهوع به او دست پیدا می‌کند و هامیلتون جردن می‌گوید رنگ از رخساره کارتر پریده بود و کارتر به آنها گفته بود که طبق نقشه عمل بکنید و طبق نقشه هم باید عملیات را لغو می‌کردند.

جالب این است که هواپیمای سوخت رسان در طبس بوده است و وقتی بالگردی بلند می‌شود باد آن را می برد و برخورد می‌کند به هواپیمای سوخت‌رسان و انفجار عظیمی صورت می‌گیرد که چندین تن از نیروهای عملیاتی آمریکا در آتش می‌سوزند و این اتفاق به یک افتضاح بزرگ سیاسی تبدیل می‌شود.

آمریکا هنوز از واقعه طبس ضربه می‌خورد

دفاع پرس: واکنش رسانه‌های جمعی نسبت به شکست آمریکا در این عملیات چگونه بود؟

قدیری‌ابیانه: آن زمان روزنامه‌ها از کارتر به عنوان احمق نام می‌بردند و این عملیات را عملیات احمقانه قلمداد می‌کردند. اعتبار آمریکا یعنی ابهتی که می‌خواست با این عملیات دوباره احیا کند بشدت فروریخت و دیگر ترسی از آمریکا هم وجود نداشت و حتی تحلیلگران معتقد بودند عملیاتی که آمریکایی‌ها در پاناما علیه عمر توریخوس رئیس جمهور وقت پاناما انجام دادند در حقیقت مقداری برای بازسازی ابهت آمریکا بود؛ ابهتی که در ماجرای گروگانگیری و عملیات طبس فرو ریخت و هنوز هم که هنوز است آمریکا از این موضوع لطمه می‌خورد.

ضمن این که اسناد لانه جاسوسی، اسناد بسیار گسترده‌ای وسیع و در حقیقت افشاگرایانه‌ای بود و ماهیت آمریکا را نشان می‌داد. اسنادی که هنوز هم ورودش به آمریکا ممنوع است و جرم تلقی می‌شود؛ زیرا این اسناد محرمانه است و کسی حق خواندن آن را ندارد.

سفارت‌خانه‌های آمریکا مرکز جاسوسی هستند

لطمه بزرگ دیپلماتیک هم به آمریکا خورد و روشهایش برای اعمال نفوذ بر جهانیان روشن شد. هرچند که سعی کردند این مسائل کمتر منعکس بشود؛ ولی سیاست‌مداران از این اتفاق مطلع بودند و امروزه هم که مشخص شده است که تمام سفارت‌خانه‌های آمریکا از جمله کشورهای هم پیمان آمریکا دست به کار جاسوسی می‌زنند و این چیزهایی است که توسط سایت ویکی لیکس منتشر می‌شود و هم از طریق آقای اسنودن و امروزه بارها ما از رسانه‌های بین‌المللی این عبارت «لانه جاسوسی» شنیدیم که در مورد سفارت‌خانه‌های آمریکا به کار بردند به هر حال این اولین بار بود اسناد سری آمریکا به این گستردگی در سطح جهان منتشر می‌شود.

واقعه طبس آبروریزی بسیار بزرگی برای آمریکایی‌ها بود

به هر حال واقعه طبس یک آبروریزی بسیار بزرگ برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود؛ یعنی ابهت آمریکا که با گروگانگیری از بین رفته بود، می‌خواستند با عملیات نظامی آن ابهت را برگردانند، چون آن ابهت خیلی مهم تر از گروگان‌ها بود؛ اما با این عملیات بیشتر شکست خورد.

در خاطرات هامیلتون جردن نکته جالبی نقل شده است: « من از آن موقع به بعد دیگر چهره کارتر را خندان یا با لبخند ندیدم. الا جزء یک جلسه که وقتی من داشتم می رفتم فرماندهان نظامی آمریکا از جلسه بیرون آمدند و کارتر هم از اتاقش بیرون می آید در حالی که آنها نقشه های بزرگ و لوله شده در دستشان بود و داشتند می رفتند و من خطاب به کارتر گفتم که من امروز شما را خندان می بینم. کارتر گفت که طبق جلسه ای که با فرماندهان نظامی داشتم عملیات طبس را یکبار دیگر از لحاظ نظامی مرور کردیم و به این نتیجه رسیدیم که عملیات ما هیچ نقصی نداشت.»

یعنی فرقی نمی‌کند رئیس جمهور چه کسی باشد کارتر، ریگان و یا ترامپ باشد بالاخره این عملیات در ارتش طراحی می‌شود و علی‌رغم ماه‌ها مطالعه، بررسی، تقویت و استفاده از بالاترین تجهیزات آمریکایی این عملیات به اذن الهی شکست خورد به و یک موفقیت بزرگ در زمینه دیپلماتیکی در عرصه جهانی محسوب می‌شد.

خدای ایرانی‌ها از تکنولوژی آمریکایی‌ها قوی تر است

دفاع پرس: بالگردهایی که در این عملیات مورد استفاده شده بودند، در نوع خود منحصر به فرد نبودند؟

قدیری‌ابیانه: شهید ادوارد آنیلی در خاطراتش برای ما ذکر کرد که بواسطه داشتن کارخانه بالگردسازی در ایتالیا یکبار به آمریکا رفته بود تا از کارخانه بالگرد‌سازی بازدید کند. رئیس کارخانه، مهندسین و ژنرال‌های ارتش آمریکا که در آن کارخانه مستقر بودند. بالگردها را یکی پس از دیگری به ما نشان می‌دادند و هر کدامش را می‌گفتند که این بالگرد از این لحاظ قوی‌تر است و آن یکی از یک لحاظ دیگر و در آخر به یک بالگردی رسیدند و گفتند که این بالگرد تمام ویژگی‌های مثبت تمام بالگرد ها را در خود داشت و بهترین و کاملترین بالگرد دنیاست و البته این از همان بالگردهایی است که در عملیات صحرای طبس استفاده کرده بودیم. ادواردو خطاب به ژنرال ارتش آمریکا می‌گوید که ولی این بالگرد در آن عملیات ناکام بود. آن ژنرال در پاسخ می‌گوید که برای اینکه خدای آنها از تکنولوژی ما قوی تر است.

امدادهای غیبی در واقعه طبس بر تکنولوژی آمریکایی‌ها غلبه کرد

قدرت آمریکا از هر تکنولوژی در دنیا بالاتر است و ما این دست بالای خدا را و حمایت خدا از ما را در ماجرای طبس دیدیم. جالب است که وقتی سه بالگرد از دور خارج شدند عملیات لغو شد و آن انفجار و کشته شدن افراد نه در حین اجرای عملیات بلکه در حین فرار و بازگشت به عقب را داشتند، اتفاق افتاد.

دفاع پرس: شکست آمریکایی‌ها در عملیات طبس ابهت آن‌ها را زیر سوال نبرد؟

قدیری‌ابیانه: عملیات طبس نه‌تنها اقتدار و اعتبار ارتش آمریکا را در ایران بلکه در جهان هم دچار افول کرد. ضربه مهلکی محسوب می شد و ضربه اش هم به انداره بالگرد و هواپیمایی که جا گذاشته بودند و آتش یا از بین رفته بود نبود بلکه ضرر و زیانش ار بین رفتن اقتدار و ابهت ارتش‌شان بود.

آمریکایی‌ها از زمان بوش طرح خاورمیانه بزرگ را دادند؛ این طرح خاورمیانه بزرگ طرح تجزیه کشورهای کوچک‌تر و حاکمیت‌های ژنرال‌های آمریکایی که البته مانند تمام توطئه‌هایشان به شکست انجامید و آن هم به خاطر روحیه شهید پرور ملت ایران است که هر جایی لازم بوده وارد میدان شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار