آیت‌الله سبحانی: قرآن با مفاسد اخلاقی مبارزه می‌کند

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن کریم با مفاسد اخلاقی مبارزه می‌کند گفت: قرآن کریم با جهل مبارزه می‌کند و حیات انسان بر پایه ایمان و توحید است و اگر ایمان و توحید وجود نداشته باشد امنیت از بین می‌رود.
کد خبر: ۲۸۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ - 24April 2018

آیت‌الله سبحانی: قرآن با مفاسد اخلاقی مبارزه می‌کندبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله سبحانی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره قرآن کریم طلاب علوم دینی که سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد اظهار داشت: انسان به وسیله نور راه خود را پیدا می‌کند و قرآن کریم نوری است که راه رستگاری و سعادت انسان است.

وی با اشاره به آثار و برکات قرآن کریم افزود: قرآن کریم توانست در مدت زمانی کوتاه تمدن شرک را بین ببرد و مدنیت توحید را به همراه بیاورد و همچنین بر دو امپراطور پیروز شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم با مفاسد اخلاقی مبارزه می‌کند، تصریح کرد: قرآن کریم با جهل مبارزه می‌کند و حیات انسان بر پایه ایمان و توحید است و اگر ایمان وتوحید وجود نداشته باشد امنیت از بین می‌رود چون امنیت به وسیله ایمان ایجاد می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: قرآن راه هدایت و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد و اگر بشر در صراط مستقیم گام بردارد موفق می‌شود اما متاسفانه انسان‌ها از راه مستقیم دور هستند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: خدمتی که قرآن کریم به جهان بشریت کرده است هیچ کتابی نتوانسته انجام بدهد، ادبیاتی که در زبان عربی وجود دارد برای فهم قرآن است و قرآن توانسته فرهنگی را ایجاد کند که زیر سایه قرآن انسان به سعادت معنوی برسد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به وسیله انقلاب اسلامی قرآن کریم را در متن زندگی آورد، خاطرنشان کرد: امروز در استان قم 3 هزار حافظ قرآن کریم داریم که مایه افتخار است اما نباید تنها به قرائت و صوت کفایت شود بلکه باید به آیات آن توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها