با سبک زندگی رضوی می‌توان باورهای دینی را از گزند فروپاشی مصون داشت

امام جمعه ایلام گفت: با سبک زندگی رضوی می‌توان باورهای دینی و الهی را از گزند ضعف و فروپاشی مصون داشت.
کد خبر: ۲۸۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ - 24April 2018

با سبک زندگی رضوی می‌توان باورهای دینی را از گزند فروپاشی مصون داشتبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت‌الاسلام محمد نقی لطفی امروز در نشست جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی به میزبانی استان ایلام  اظهار داشت: بهره‌گیری از احادیث و آموزه‌های دینی سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را برای مردم تبیین کرد تا  الگویی برای مردم امروز باشد.

امام جمعه ایلام گفت: برای تبیین شیوه زندگی فردی و اجتماعی زندگی فرهنگ رضوی از جایگاهی خاص و بسیار تأثیرگذار برخوردار است و با سبک زندگی رضوی می‌توان باورهای دینی و الهی را از گزند ضعف و فروپاشی مصون داشت.

وی گفت:  بهترین راهکار نهادینه کردن این فرهنگ در ذهن و زبان کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی است.

وی به آموزش مفاهیم تربیتی و از همه مهمتر آنکه از شیوه‌های غیرمستقیم و البته تأثیرگذار برای تبیین و باور قلبی نسبت به فرهنگ رضوی را راه کار مبارزه با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: راه کار احیای مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در جامعه تأسی از سیره اهل بیت و ائمه اطهار(ع) است.

لطفی با تاکید بر نقش تاثیرگذار نهادهای فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ رضوی، گفت: بی تردید همه نهادهای فرهنگی وظیفه و نقش مهمی در این عرصه دارند چرا که یکی از وظایف ذاتی متولیان فرهنگی، تبیین دینی و ارزشی و توسعه و تعمیق آن است، خوشبختانه برگزاری جشنواره خاطره نویسی رضوی به میزبانی و اجرای استان ایلام برای استان ایلام خیر و برکت و موجب عزت و سربلندی است.

امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به نقش این جشنواره در ارتقای فرهنگ دینی و ارزشی گفت: برگزاری این جشنواره شرکت‌کنندگان را به سمت تحقیق و بررسی در پیرامون موضوعات جشنواره‌ها هدایت می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا آثار ارسالی هم از نظر محتوا و هم از نظر هنری و فنی از ویژگی‌های ممتازی بهره‌مند شوند و این موضوع به توسعه و تعمیق بیش از پیش فرهنگ رضوی کمک می‌کند.

وی به مسئولان اجرا کننده این جشنواره توصیه کرد وگفت: تبلیغ سبک زندگی در قالب خاطره نویسی رضوی، مانوس شدن با امام رضا(ع) برای مردم ایران و به خصوص استان ولایت مدار ایلام حسن بزرگی است که اجرای دقیق و رسیدن به اهداف جشنواره مورد تاکید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار