حمایت از تولید داخلی به تغییر فرهنگ نیاز دارد

وزیر اسبق ارشاد گفت: مسئله حمایت از تولید داخلی نیاز به تغییر فرهنگ دارد و هر کس که تریبون دارد باید در جایگاهی که قرار گرفته و از آن برای تغییر فرهنگ استفاده کند.
کد خبر: ۲۸۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ - 24April 2018

حمایت از تولید داخلی به تغییر فرهنگ نیاز داردبه گزارش دفاع پرس از اهواز، امروز سید محمد حسینی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در رابطه با تحقق شعار امسال رهبری اظهار داشت: سنت حسنه‌ای که هر سال توسط رهبری شاهد انجام آن هستیم این است که الویتی را به عنوان گفتمان در جامعه انتخاب می‌کنند تا به همت مردم تاثیرگذاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال نباید به‌گونه‌ای باشد که تنها سخنی مطرح شده محسوب شود افزود: در شرایطی که کشور مشکلات عدیده‌ اقتصادی دارد یک راهنمایی و محوری را رهبری تعیین کرده‌اند و اگر به آن عمل کنیم مشکلی پیش نمی‌آید.

وزیر ارشاد دولت نهم بیان کرد: تاکیدی که رهبری در حمایت از کالای ایرانی داشته‌اند ابعاد گوناگونی دارد که یکی از آن این است که وابستگی ما کمتر می‌شود.

وی گفت: اگر در داخل کشور کالای مورد نیاز تولید شود دیگر ترسی از تحریم نداریم این مسئله نیاز به تغییر فرهنگ دارد و هر کس که تریبون دارد باید در جایگاهی که قرار گرفته و از آن برای تغییر فرهنگ استفاده کند.

حسینی با اشاره بر اینکه باید از تجربه خودمان و سایر کشورهای مشابه استفاده کنیم تاکید کرد: دانشجویان باید لیستی از بایدها و نبایدها تهیه کنند و نباید این گونه باشد که تنها در ابتدای سال شور و شعف برای انجام منویات رهبری دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت بزرگترین مصرف کننده در کشور است و هیچ نهادی بزرگتر از آن نیست اکنون بخش‌نامه شده تا در ادارات به‌جای استفاده از کالای مشابه خارجی از کالای ایرانی است شود اما آیا این امر صورت می‌گیرد یا خیر.

وزیر اسبق ارشاد با بیان اینکه هر ایرانی با خرید حداقل یک کالای ایرانی 80 میلیون کالا خریداری و فرصت شغلی ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: ما ادعا داریم که ایجاد فرصت شغلی در رونق اقتصادی است همچنین درست است که دولتمردان وظایفی دارند اما مردم نیز وظیفه‌ای بر عهده دارند که خرید کالای ایرانی از وظایف آن‌ها است.

وی تاکید کرد: تمام ملت‌های که پیشرفت کردند روحیه سختی پذیری داشتند همچنین در خوزستان نیز این عزم و همت در جنگ دفاع مقدس مشاهده شده و اگر عزم مردم نبود دشمن عقب نمی‌رفت پس در اینجا نیز همت لازمه پیروزی است.

حسینی با اشاره به تعلیم کشور کره جنوبی به کودکان در باب استفاده نکردن از شکلات خارجی و اینکه هر کس استفاده کند خائن است افزود: بر اساس پایه‌ها و اعتقادات دینی‌مان ما بر این باوریم که نباید تحت سیطره اقتصادی دشمن باشیم ولی با خرید کالای خارجی در حال کمک به آن هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از انقلاب علی‌رغم تاکیدات امام خمینی‌(ره) منافع آن‌ها در واردات بود و  نگذاشتند آن گونه که باید تولید داخلی رشد کند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: نگاه بخشی به مسئله تولید آسیب می‌زند همچنین وزارت خارجه‌ ما نگاهش را باید تغییر دهد و نباید تنها به تغییر ساختار اتکا کند.

وی درباره چگونگی حمایت از برخی کالاهای بی‌کیفیت ایرانی تصریح کرد: چگونه است که ما به‌زودی در بحث موشک‌سازی توانستیم پیشرفت کنیم اما با گذشت سال‌ها نتوانستیم کیفیت خودروی ایرانی را بهتر کنیم بحث ما حمایت از رانتخواران نیست بلکه ما باید از افراد سالم حمایت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها