مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان:

حماسه خرمشهر یکی از حماسه های بزرگ دفاع مقدس است

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: سالروز حماسه خرمشهر یکی از حماسه های بزرگ دفاع مقدس است که تمام دنیا را شگفت زده کرد.
کد خبر: ۲۸۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ - 24April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در جمع ایثارگران شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی شاهرود بیان داشت: سالروز حماسه خرمشهر یکی از حماسه های بزرگ دفاع مقدس است که تمام دنیا را شگفت زده کرد.

 سلامی با اشاره به اهميت فتح خرمشهر در دفاع مقدس گفت: عمليات بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد.

وی گفت: در سال های جنگ تحمیلی، خرمشهر 578 روز در اسارت دشمنی بودکه خود را پیروز میدان می دانست و به صورت تهاجمی و مغرورانه در خرمشهر استقرار داشت ولی رزمندگان اسلام تمام معادلات دشمن را برهم زد و در سال 61 عملیاتی را از 10 اردیبهشت شروع کرد که پیروزی آن نقطه عطف تاریخ 8 ساله دفاع مقدس شد.

سلامی بیان داشت: با آزاد سازی خرمشهر تمام دنیا اعتراف کرد نیرو و قوا جمهوری اسلامی برتری دارد به صدامی که تمام دنیا با او بودند و آنچه ما را در خرمشهر و دفاع مقدس پیروز وسربلندکرد قدرت ایمان، وحدت، انگیزه جهاد در راه خدا، پیروی از امام و ولایت و روحیه انقلابی و جهاد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان گفت: رزمندگان اسلام در هر مقطعی از جنگ با داشتن معنویت و اخلاق، باورهای دینی، انقلابی و مذهبی در مقابل بزرگترین مشکلات در مقابل دشمنان جانانه مقاومت کردند و پیروز شدند.

سلامی در خصوص رسالت بزرگ امروز جامعه ایثارگر گفت: همه باید تلاش کنیم فتح خرمشهر و و دستاوردهای دفاع مقدس  و انقلاب اسلامی در اذهان به فراموشی سپرده نشود و به نسل های بعدی انقلاب انتقال داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار