یادداشت/ فخر السادات میرهدایی؛

راه روشن است

راه روشن است؛ آینده ی روشنی پیش روی ملت ماست، دل به وعده الهی قرص است و این عقیده راسخ را از تجربه صحرای طبس داریم.
کد خبر: ۲۸۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ - 25April 2018

راه روشن استبه گزارش گروه استان‌های دفاع پرس _ فخر السادات میر هدایی؛ آن روزها فضای ملتهبی در کشور حکم فرما بود. فضای انقلاب بود اگر چه کشور ثبات خود را بدست آورده بود، اما تهدیدات نظامی گروه های قومیتی در نقاط خاصی از کشور، نگرانی هایی به وجود آورده بود.

هنوز نگرانی از برگشت شاه وجود داشت. هنوز داغ شهدای انقلاب روی دل ها بود؛ مخصوصا این که که ترورهایی هم در کشور اتفاق افتاده بود و هراز چندگاهی خبر شهادت یکی از شخصیت های خدوم انقلاب به گوش می رسید.

انقلاب اسلامی ما که محصول مجاهدت های ملت ما بود، مانند فرزند دلبندی بود برای مام وطن که هر لحظه نیاز به مراقبت داشت. مردم ستمدیده ی ما به عنوان صاحبان اصلی انقلاب بیشترین نگرانی ها را داشتند. به جز شرایط وخیمی که ذکرش به میان آمد، دسیسه ها و توطئه های آمریکایی ها مزید بر علت بود که دل مردم بلرزد، که خدای ناکرده، دست پلیدی از آستین تزویر و نفاق بیرون نیاید و گریبان آرزوهای تاریخی ملت را ندرد. آرمان های استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام با پشتوانه ی مردمی را به رویایی دست نیافته تبدیل نکند.

در این میان ماجرای تسخیر سفارت آمریکا هم که واکنش طبیعی جوانان پیرو خط امام بود و بر اثر آن بود که لحظه به لحظه تحرکات مشکوک اعضای سفارت را دیده بودند و می دانستند توطئه های پی در پی آن ها، هزینه های سنگینی برای انقلاب عزیزشان رقم خواهد زد.

همه این اتفاقات افتاد و در دل این مخاطرات زمزمه های عکس العمل های احتمالی آمریکا مطرح می شد. دولت موقت استعفا داد، غربگرایان  توی دل مردم را خالی کردند؛ اما این امام امت بود که در آن مقطع که هنوز انقلاب از استحکام مناسبی برخوردار نشده بود فرمودند « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

جمله امام (ره) در واقع مثل آبی بود بر دل نگران سربازان این راه پر فراز و نشیب؛ اما باز هم بودنند کسانیکه پچ پچ های یاس آور نفاق، دلشان را آزرده کرده بود و خاطرشان جمع نبود. امام امت از راه روشن پیش پای ملت می گفت، اما وسوسه های خائنان دل ها را ناامید می کرد.

حادثه ی معجزه گون صحرای طبس اما دل ها را قرص کرد. شن ها مامور خدا شدند؛ شن ها در دل نیمه شب، وقتی همه خواب بودند و فکر نمی کردند قرار است چه اتفاق دهشتناکی بیفتد؛ پتک بزرگی شد و چنان بر سر تکنولوژی غرب کوبید که نه فقط خلبانان، افسران و سربازان آمریکایی که کاخ سفید هم تا سال ها، متعجب ماند که چه بلایی سرشان آمده است.

ماه ها تمرین نظامی فشرده و دقیق، ساعت ها کار کارشناسی و نقشه هایی که ذره ای شک در آن نبود، میلیاردها هزینه مالی و لجستیکی، با خواست خدا و در کسری از دقیقه نابود شد.

کابوس طبس برای آمریکای پیشرفته؛ دست امداد الهی بود و بشارت رویایی ایرانی بود که اگر همه عالم هم علیه ایران باشند؛ چون خدا با ما است آرامش برای ماست.

امروز هم فضای تحریم، ناکارآمدی بعضی از مسئولین، فساد گاه و بیگاه غارت گران بیت المال، تبلیغات پر حجم دولت علیه نظام، تهدید های نظامی و امنیتی و نامردی بعضی خواص و به ویژه وسوسه خناسان دل ها را نا امید می کند اما به نظر حیکمانه رهبری گرانقدرمان که متکی به آیات الهی در قرآن کریم است؛ راه روشن است؛ آینده ی روشنی پیش روی ملت ماست، دل به وعده الهی قرص است و این عقیده راسخ را از تجربه صحرای طبس داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها