رئیس جمهور در آیین افتتاح تبریز 2018:

غرب در قبال برجام بدعهدی کرد

رئیس جمهور با انتقاد از بدعهدی‌های کشورهای غربی در قبال برجام گفت: ثابت کردیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی طی ده‌ها سال دروغ می‌گفتند.
کد خبر: ۲۸۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 25April 2018

برخی فکر میکنند کاخ سفید باید برای خاورمیانه تصمیم بگیرد//////////فوری فوری///////به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور در مراسم افتتاح تبریز 2018 با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: بسیاری از مشکلات منطقه به خاطر دید ناصحیح و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌هاست. بعضی فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب ظالم باید بر مردم برخی کشورها مسلط شوند. فکر می‌کنند کاخ سفید باید برای خاورمیانه تصمیم بگیرد. فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند.

وی خطاب به دشمنان تصریح کرد:‌ چشم طمع شماها به کجاهاست؟ به طلای سیاه زیرزمینی یا حساب‌های صدها میلیاردی برخی از کشورهای عرب منطقه؟ این طمع عقل را از شما ربوده است. هر روز سخنی می‌گویید که نه با شان منطقه و نه با شان مردم و نه با شان قرن جدید سازگار است.

وی ادامه داد: به صراحت می‌گویید با پول دیگران می‌مانید. پس شما جیره خوار دیگران هستید. ارتش شما به دنبال منبعی است تا بدزدد و ارتزاق کند. این برای شما حیثیت شد؟

روحانی با انتقاد از سیاست‌های تنش‌زای آمریکا در منطقه افزود: ملت عراق حافظ کشورش است. اگر شما تشریفتان را برای همیشه ببرید، امنیت کامل را در منطقه برقرار می‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ این همه هواپیما و بمب در اختیار عربستان گذاشتید؛ امنیت آوردید؟ چرا نگاهتان غلط است. امان از دید غلط و امان از زبانی که به درستی گردش نمی‌کند و سخنانی می‌گویید که برای مردم مشکل ایجاد می‌کند.

روحانی با انتقاد از بدعهدی‌های کشورهای غربی در برجام عنوان کرد: ما حسن نیت خود را به دنیا نشان دادیم. به دنیا نشان دادیم که ایران‌هراسی دروغ بود. ما خواستیم به جهان بگوییم پرونده‌سازی برای ایران تحت عنوان PMD دروغ بوده و بر خلاف عدل و قانون ما را ذیل فصل هفتم شورای امنیت بردید.

وی افزود: ما با این پیمان و توافق تهمت‌ها را نشان دنیا دادیم و ثابت کردیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی طی ده‌ها سال دروغ می‌گفتند. ما راستگویی ایران را تحت عنوان برجام ثابت کردیم.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود خطاب به غربی‌ها گفت: شما به دنیا نشان دادید که به عهدتان پای‌بند نیستید. این که بانک‌های دنیا را برای کار با ایران تهدید می‌کنید، اینکه مانع سرمایه گذاری کارآفرینان هستید، اینکه هر روز با یک بیان نادرست نسبت به مردم مسلمان از جمله ایران برایشان مانع می‌تراشید، بر خلاف عهدتان در جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار