سوره مهر در سی و یکمین نمایشگاه کتاب؛

چاپ‌های دوم و سوم «زندان موصل» راهی نمایشگاه کتاب می‌شود

چاپ دوم و سوم کتاب «زندان موصل» خاطرات 10 ساله علی‌اصغر رباط‌جزی از زندان‌های چهارگانه موصل در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ - 25April 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «زندان موصل» حاصل 50 ساعت مصاحبه جواد کاموربخشایش با علی اصغر رباط‌جزی و 30 ساعت مصاحبه با اشخاص دیگر است که متناسب با سال‌های اسارت رباط‌جزی در 8 فصل تدوین شده است.

کاموربخشایش این فصل‌ها را «دروازه» نامگذاری کرده و در کتابش درباره این نامگذاری نوشته است: «شاید بتوان این اثر را شرح سفر رباط‌جزی دانست... از آنجایی که راوی در طول این سفر، یعنی سفر زندگی از دروازه‌های مختلفی عبور می‌کند به تداعی آن، عناوین فصل‌ها «دروازه» نامگذاری شده‌اند و چون در آیات و روایات اسلامی، بهشت هشت دروزاه دارد و سفر رباط‌جزی به نوعی سفر از دل اردوگاه به بهشت است، به تداعی همین نکته تعداد فصول این کتاب «هشت» دروازه انتخاب شده است.»

این کتاب دارای بخش‌هایی مانند اسناد و تصاویر و نمایه است و بخش کتاب‌نامه آن نیز «کتاب‌ها»، «نشریات»، «اسناد»، «گفت‌وگوها» و «منابع مجازی» را دربرمی‌گیرد.

جواد کامور بخشایش، نویسنده کتاب «زندان موصل» درباره این اثر می‌گوید: خاطرات علی‌اصغر رباط‌‌‌جزی، اسیر آزاد‌ه‌ای که 10 سال در اردوگاه‌های مختلف یک، دو، سه و چهار موصل بوده را در بردارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها