رونمایی از مستند «دیوار گتو» در روز نکبت

محسن نقی‌زاده از رونمایی مستند «دیوار گتو» با موضوع بررسی تاریخ یهودیت و چگونگی تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در «روز نکبت» خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ - 25April 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محسن نقی‌زاده» کارگردان و مستندساز در سخنانی درباره آخرین وضعیت تولید کار جدیدش با عنوان «دیوار گتو» اظهار داشت: ساخت این مستند 40 دقیقه‌ای از اواخر دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: مستند «دیوار گتو» به آوارگی قوم یهود می‌پردازد و تجربه‌ای را که از این وضعیت در طول تاریخ به دست آوردند، مورد بررسی قرار می‌دهد. این مستند، آوارگی یهودیان کشور لهستان، ماجرای بُخْتُ‌النصر، ماجرای کوروش و باز شدن پای یهودیان به ایران را با مخاطبانش درمیان می‌گذارد.

این کارگردان ادامه داد: بخش دیگر مستند «دیوار گتو» چگونگی تشکیل کشور جعلی اسرائیل را مورد بررسی قرار می دهد. در حقیقت مخاطبان با تماشای این مستند ضمن آشنایی با یهودیان، تاریخ و سرگذشت آنها با تاریخچه تاسیس دولت جعلی اسرائیل آشنا می شوند.

نقی زاده خاطرنشان کرد: مستند «دیوار گتو» بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید تا عید نوروز امسال به پایان می رسید. اما به دلیل دیر اقدام کردن برای دریافت مجوزهای لازم از انجمن کلیمیان، بخشی از تصویربرداری و مصاحبه ها به بعد از عید نوروز موکول شد. در حال حاضر تصویربرداری مستند به صورت کامل به پایان رسیده است.

این کارگردان یادآور شد: برای تولید این مستند از آقای دکتر همایون سامهیح رئیس انجمن کلیمیان تهران و خاخام «یونس حمامی لاله زار» مرجع دینی زرتشتیان کمک گرفتیم، همچنین از عبادت زرتشتیان در کنیسه ابریشمی و قبرستان آنها در خیابان خاوران تهران هم فیلمبرداری کردیم.

نقی زاده عنوان کرد: مستند «دیوار گتو» همانند کار قبلی من «بومرنگ» به صورت آرشیوی و مصاحبه ای تولید شده است. در کنار اینکه با استفاده از نریشن توضیحاتی را در مورد موضوع این مستند به مخاطبان می دهیم.

وی اظهار داشت: قرآن مجید و تورات، کتب مقدسی بودند که برای تحقیق و پژوهش ساخت مستند «دیوار گتو» استفاده کردیم. ضمن اینکه از مستندها و آرشیوهای بسیاری که برای یهودیان لهستان و مسئله فلسطین وجود داشت به منظور غنی تر شدن این کار بهره بردیم.

این کارگردان تصریح کرد: اکران اولیه مستند «دیوار گتو» را برای 25 اردیبهشت ماه مصادف با «روز نکبت» که تاسیس کشور جعلی اسرائیل است درنظر گرفتیم.

نقی زاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه «دیوار گتو» را برای حضور و نمایش در جشنواره های عمار و سینما حقیقت درنظر گرفته است، گفت: در حال هماهنگی برای برگزاری اکران های دانشگاهی این مستند هم هستیم البته علاقمندیم تا اکران ویژه ای را هم برای کلیمیان تهران برگزار کنیم تا آنها مستند را تماشا کرده و آن را نقد کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها