امیر محمودی در نشست خبری:

8 اردیبهشت جشنواره جوان سرباز برگزار می‌شود/ تجلیل از 37 سرباز نمونه نیروهای مسلح

معاون اجرایی ارتش از برگزاری دهمین دوره جشنواره جوان سرباز به میزبانی ارتش در تاریخ 8 اردیبهشت همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) در مرکز آموزش شهدای نیروی زمینی ارتش خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ - 25April 2018

8 اردیبهشت جشنواره جوان سرباز برگزار می‌شود/ تجلیل از 37 سرباز نمونه نیروهای مسلحبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دبیر اجرایی دهمین جشنواره جوان سرباز در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای سرباز و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سربازان نقش مهم و برجسته‌ای در دفاع از کیان اسلامی کشورمان دارند و در هشت سال دفاع مقدس، سربازان بسیاری در نبرد با دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و تا به امروز نیز شاهد هستیم که سربازان غیور کشورمان در دفاع از مرزهای کشور جان خود را فدا می‌کنند که نمونه آن شهادت سربازان نیروی انتظامی در مرز میرجاوه است که چندی پیش رخ داد.

وی افزود: 40 هزار و 205 سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و در انجام ماموریت‌ها برای دفاع از کیان اسلامی به شهادت رسیدند و 159 هزار و 844 سرباز ارتش نیز به درجه رفیع جانبازی نائل شدند.

امیر محمودی در ادامه با اشاره به بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص سربازان عنوان کرد: ایشان تاکید بر تربیت و آموزش سربازان توسط نیروهای مسلح دارند که این تدبیر باید سرلوحه کار ما در سازمان‌های نیروهای مسلح قرار بگیرد. همچنین ایشان فرموده‌اند باید کاری کرد تا جوانان نسبت به آینده امیدوار و نسبت به نیروهای مسلح خوش‌بین باشند.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره جوان سرباز در راستای تربیت و آموزش سربازان است. حضرت علی اکبر (ع) که در روز عاشورا در مقابل ظلم ایستاد و از ولایت دفاع کرد، الگویی برای جوانان و سربازان کشورمان است. در دفاع مقدس جوانان غیور کشورمان در لباس سربازی با تاسی از حضرت علی اکبر (ع) در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند.

وی بیان داشت: از سال 88 تاکنون 9 دوره جشنواره جوان سرباز به میزبانی سازمان‌های نیروهای مسلح برگزار شده است که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته هر 9 دوره با موفقیت برگزار شده و هر ساله نیز ارتقا یافته است. دهمین جشنواره جوان سرباز روز شنبه 8 اردیبهشت به میزبانی ارتش و با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در مرکز آموزش شهدای نیروی زمینی ارتش و با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

امیر محمودی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی، تقویت نگرش فرماندهان در خصوص سربازان، ارتقا نشاط و پویایی در سربازان، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت توسط سربازان، تقویت اعتماد به نفس سربازان و ارتقا سطح منزلت خدمت در جامعه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون اجرایی ارتش گفت: در جشنواره جوان سرباز از 37 سرباز نمونه نیروهای مسلح که در 10 محور برتر شناخته شده‌اند، تجلیل خواهد شد. همچنین از 11 فرمانده نمونه که در رابطه با سربازان مسئولیت دارند و برخی از خانواده‌های شهدای سرباز تجلیل به عمل خواهد آمد. 10 محور انتخابی سربازان نمونه نیز عبارتند از «سرباز، دفاع، امنیت  و اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری و فداکاری»، «سرباز و وظیفه‌شناسی»، «سرباز و امور فرهنگی، هنری و تبلیغاتی»، «سرباز و خلاقیت و فناوری»، «سرباز و ورزش و تربیت‌بدنی»، «سرباز و نظم و انظباط»، «سرباز و دینداری و بصیرت»، «سرباز و مسئولیت‌پذیری و خانواده» و «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی».

وی بیان داشت: سخنران مراسم امسال امیر موسوی فرمانده کل ارتش است. همچنین بنا بر اهمیت بحث مهارت‌آموزی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح نیز به ایراد سخن خواهد پرداخت. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد مراسمی متفاوت با اجرای 3 هزار سرباز خواهیم بود.

امیر محمودی تصریح کرد: همچنین فردا (پنجشنبه 6 اردیبهشت) سربازان نمونه نیروهای مسلح با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان خواهند کرد.

معاون اجرایی ارتش گفت: همزمان با برگزاری این همایش در تهران، در شهرهای بیرجند و سیرجان و در غرب کشور نیز مراسمی بدین منظور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار