مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خواستار شد؛

لزوم همکاری سازمان‌ها برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در کمیته تخصصی اسنادی دفاع مقدس استان گفت: سازمان ها باید برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ دفاع مقدس با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر: ۲۸۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ - 25April 2018

لزوم همکاری سازمان ها برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در کمیته تخصصی اسنادی دفاع مقدس استان ضمن عرض تسلیت رحلت آیت الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوران انقلاب مخالفین آیت الله مهمان نواز تلاش می کردند او را از صحنه خارج کنند اما او مانند کوه مقاوم بود و قاطعانه در برابر توطئه ها ایستادگی می کرد.

وی افزود: آیت الله مهمان نواز در تظاهرات همیشه در صف اول و در خط ولایت فقیه بود و پیشرفت هایی که در استان در زمان انقلاب حاصل شده مرهون حضور همیشه در صحنه این بزرگوار بوده است.

امیری هدف از برگزاری جلسه کمیته تخصصی اسنادی دفاع مقدس خراسان شمالی را اجرای آئین نامه حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دوران انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: به همین منظور دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از تحریف و فراموشی تاریخ و میراث گرانبهای دفاع مقدس و همچنین در جهت انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به جامعه باید با یکدیگر مشارکت و همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان کرد: کلیه وزارت خانه ها، سازمان ها، نهادها و سایر دستگاه های کشوری و لشکری، موسسات فرهنگی و سازمان های مردم نهاد، موسسات عمومی غیر دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش وابسته یا تابعه آن ها و تمام سازمان ها و شرکت هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند شامل اجرای این آئین نامه هستند.

وی در خصوص وظایف سازمان ها و دستگاه های مشمول اجرای این آئین نامه گفت: اگر سازمان و دستگاهی امکانات لازم جهت حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس مطابق با استانداردهای سازمان اسناد ملی و ستاد کل نیروهای مسلح را داشت موظف است یک نسخه الکترونیکی از اسناد مذکور را تهیه و به سازمان اسناد تحویل دهد.

امیری ادامه داد: اگر سازمان و دستگاهی امکان حفظ و نگهداری این اسناد را نداشت موظف است فهرست درخواست تعیین تکلیف را تکمیل و به سازمان اسناد ارسال کند تا نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود و سازمان اسناد ملی پس از دریافت اسناد از سازمان ها و دستگاه ها در مخزن آرشیو دفاع مقدس نگهداری می کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در خصوص اسناد و مدارک دفاع مقدس اعلام کرد: هر گونه اسناد و آثار دیداری، شنیداری و نوشتاری، اطلاعات ثبت و ضبط شده اعم از نوشتاری و غیر نوشتاری و الکترونیکی، وصیت نامه ها، دست نوشته ها، سخنرانی ها، اسناد شخصی، عکس، صوت، فیلم، اسناد شفاهی، طرح و نقشه و کالک عملیاتی و سایر حامل های اطلاعاتی مربوط به دفاع مقدس که قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، حین و بعد از پایان جنگ تولید یا دریافت می شود را شامل می شود.

مژده بهرامی «مسئول پژوهش و اسناد دفاع مقدس اداره حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی» گفت: اگر خانواده هایی از تحویل اصل سند و مدارک دوران دفاع مقدس خودداری می کردند دستگاه ها و سازمان ها موظفند فایل الکترونیکی از این اسناد تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها