نخست وزیر ترکیه مدعی شد؛

ترکیه تاوان پیامد‌های بحران ۷ ساله سوریه را می‌دهد!

بن‌علی ایلدریم گفت: ترکیه تاوان پیامد‌های بحران سوریه را پرداخت می‌کند در حالی که در طول ۷ سال گذشته بخشی از این بحران نبوده است.
کد خبر: ۲۸۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ - 05May 2018

ترکیه تاوان پیامد‌های بحران ۷ ساله سوریه را می‌دهد!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النشره، «بن‌علی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه مدعی شد که کشورش یکی از دلایل اصلی بحران سوریه نیست؛ اما تاوان عواقب بحران 7 ساله سوریه را می‌دهد.

ایلدیریم در جریان مشارکت در یک نشست اقتصادی در مادرید گفت که با تشدید تدابیر امنیتی و ایجاد دیوار‌های مرزی امکان حل بحران سوریه وجود ندارد.

وی با اشاره به مهاجرت‌های غیر قانونی اظهار داشت: ترکیه نمی‌خواهد که دریای مدیترانه روزانه به قبرستان صد‌ها غیرنظامی تبدیل شود.

نخست وزیر ترکیه تأکید کرد که مسؤولیت بزرگی در این زمینه برعهده اسپانیا و ترکیه است و باید منطقه اوراسیا به مرکزی برای صلح تبدیل شود. وی در خصوص روابط ترکیه و روسیه هم گفت که روابط 2 کشور برای حفظ امنیت اروپا ضروری است.

ترکیه مدتی است که عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال سوریه آغاز کرده است و ادعا می‌کند که این عملیات برای حفظ مرز‌های مشترک 2 کشور و امنیت داخلی ترکیه اهمیت بالایی دارد. این در حالی است که در طول بحران سوریه ترکیه به یکی از پناهگاه‌های اصلی تروریست‌های فراری از سوریه یا به محل انتقال تروریست‌ها از اروپا به خاک سوریه تبدیل شده بود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار