سرهنگ حجت الله ناصرپور؛

زنان سنگربان بنیان خانواده هستند

سرهنگ حجت الله ناصرپور در اشاره به ایفای نقش زنان در خانواده و جامعه، گفت: زنان سنگربان و هدایت کننده واحد اجتماعی خانواده هستند.
کد خبر: ۲۸۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ - 25April 2018

زنان سنگربان بنیان خانواده هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در جلسه بررسی آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی بر خانواده که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد با اشاره به اثربخشی بالای زنان در خانواده گفت: مسئولیت زنان در خانواده بسیار سنگین است تا جایی که ارزش این مسئولیت از مسئولیت اجتماعی مردان بیشتر است.

وی به این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند : زنان هدایت کنندگان واقعی نهضت انقلاب اسلامی بودند که با تربیت فرزندان خود و سوق دادن آنها به سوی جبهه های نبرد اشاره کرد و گفت: زنان علاوه بر نقش تربیتی فرزندادن خود ، در ستاد پشتیبانی جنگ هم حضور داشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی دشمن به نقش بارز زنان در تحکیم بنیان خانواده و در نتیجه پرورش و تربیت فرزندانی همچون شهید صیاد شیرازی ، شهید باکری و شهید بابایی  پی برد در صدد ضربه زدن به خانواده با ابزارهای مختلفی همچون فضای مجازی است تا لا ابالی گری ، انحرافات جنسی و سست بودن روابط بین همسران را ترویج دهد.

ناصرپور گفت : در بقای جمهوری اسلامی معیارهای گوناگونی تاثیرگذار هستند که مهمترین آنها نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده است.

در ادامه این جلسه ، روح انگیز جهان افروز معاون مشارکت زنان در دفاع مقدس به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ، اشاره کرد و گفت فضای مجازی را نفی نمی کنیم و اگر این فضا مدیریت شود می تواند مفید و توان افزا باشد ولی اگر مدیریت نشود مخرب و آسیب زا است.

وی به گسترش شبکه های اجتماعی در بین خانواده ها اشاره کرد و گفت: ورود شبکه های اجتماعی در بین خانواده ها به حدی زیاد است که اعضای خانواده ها ساعت های متمادی در کنار هم هستند ولی هیچگونه ارتباط کلامی با هم ندارند و این باعث دور شدن اعضای خانواده ها از یکدیگر می شود .

جهان افروز سست شدن بنیان خانواده ، طلاق عاطفی زوجین ، تنوع طلبی عاطفی و جنسی و شکاف بین نسل ها را اثرات مخرب گسترش لجام گسیخته فضای مجازی در خانواده ها دانست و گفت: مهارت گفت وگو یکی از مواردی است که صمیمیت افراد خانواده ها را بیشتر می کند و فاصله ها را کم می کند.

وی در پایان به تاثیرگذار بودن  محیط خانواده و محیط بیرون و گروه هم سالان در تربیت فرزند اشاره کرد وتصریح کرد: خانواده ها باید در کنار فرزندان خود باشند و با آنها رابطه صمیمی داشته باشند چرا که در غیر این صورت فرزندان به سمت بیرون و گروه هم سالان سوق داده می شوند و از خانواده ها دور می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار