حجت‌الاسلام شهاب مرادی:

«تحقیر شدن» عامل اصلی بروز خشم در مردم است/ لزوم تقویت عوامل ایجاد آرامش در خود

کارشناس مسائل دینی با تاکید بر لزوم تقویت عوامل ایجاد آرامش در خود گفت: «تحقیر شدن» عامل اصلی بروز خشم در مردم است.
کد خبر: ۲۸۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ - 25April 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، صد و شصت و نهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «آیینه خانه» با حضور حجت‌الاسلام «شهاب مرادی» و با موضوع «کنترل خشم» از شبکه دو سیما پخش شد.

حجت الاسلام شهادب مرادی در این برنامه با تاکید بر اینکه اولین اقدام و اولین عامل برای جلوگیری از ایجاد و بروز خشم وجود آرامش در انسان است، اظهار داشت: از جمله عوامل ایجاد آرامش «خواب مناسب» آن هم در وقت خود است. اینکه انسان تا نیمه های شب وقت خود را در فضای مجازی به بطالت و بیهودگی بگذرانند، آرامش و سلامت از انسان گرفته میشود که نتیجه آن همین ناراحتی ها، عصبانیت ها و خشم ها است.

وی تصریح کرد: پرهیز از تجمل گرایی، خرج و مخارج و هزینه متناسب با شرایط مالی از دیگر راه های رسیدن به آرامش است که در از بین بردن خشم و بروز آن موثر است.

این کارشناس مسایل خانواده در ادامه برنامه و در پاسخ به سوال بیننده ای که از وی خواست راه‌ حلی برای جلوگیری از خشم که منجر به کتک زدن کودک خود می‌شود ارایه دهد، گفت: تربیت فرزند بیش از هرچیز حوصله لازم دارد و اینکه والدین بخصوص مادران باید بدانند که مهمترین وظیفه آنان تربیت فرزندان است و این جز با داشتن آرامش امکان پذیر نیست.

مرادی در ادامه با تاکید مجدد بر این موضوع که برای کنترل خشم ابتدا باید آرامش داشته باشیم، گفت: اینگونه نباشد که وسیله ای را با قیمت گزاف برای فرزند خریداری کنیم که وقتی با بازیگوشی وی آن وسیله خراب شد، عصبانی و ناراحت شویم بطوریکه خشم خود را روی فرزند خالی کنیم. باید در خرید وسایل به شرایط مالی خانواده توجه داشته باشیم.

قابل ذکر است؛ آنچه در این قسمت از برنامه آیینه خانه قابل توجه و تامل قرار گرفت، نتایج نظرسنجی برنامه پیرامون علل بروز خشم بود که «تحقیرشدن» با 30/28 ‎٪ در صدر آراء نظرسنجی قرار گرفت. جالب توجه آنکه ۲۹/۲۰ درصد از شرکت کنندگان علت بروز خشم خود را «دروغ شنیدن» اعلام کردند که نشان از تاثیر این موضوع در رفتارهای اجتماعی آنان دارد.

همچنین 20/27 درصد از مردم نیز «بی احترامی» را در بروز خشم خود موثر می دانستند. «شکست و ناکامی» و «مورد اعتماد نبودن» نیز به ترتیب از دیگر عواملی بودند که بینندگان آن را عامل بروز خشم خود عنوان کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار