ماکرون مطرح کرد؛

احتمال خروج آمریکا از برجام

رییس جمهور فرانسه پیش‌بینی کرده است که رییس جمهور آمریکا احتمالا از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ - 26April 2018

ترامپ احتمالا از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) در سخنانی اظهار داشت پیش‌بینی می‌کنم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد کرد؛ آن هم بر اساس اظهارات قبلی وی.

ماکرون در عین حال بر این مساله تاکید کرده است که واقعا نمی‌داند ترامپ قصد دارد در روز 12 می‌ (22 اردیبهشت‌ماه) چه تصمیمی درباره توافق هسته‌ای ایران بگیرد.

ماکرون که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، افزود نمی‌دانم تصمیم آمریکا چه خواهد بود، ولی تجزیه و تحلیل منطقی همه اظهارات قبلی رئیس جمهور آمریکا منجر نمی‌شود که من معتقد باشم که او هر کاری را برای باقی ماندن در توافق هسته‌ای ایران انجام دهد.

این در شرایطی است که ماکرون پیش از این نیز ضمن استقبال از پیشرفت‌های مهم و بزرگ در مسال راهبردی، یک توافق جدید بر سر ایران را اعلام کرده است که می‌تواند توافق فعلی را تکمیل کند.

ماکرون گفت فرانسه چارچوب جدیدی را برای یک قرارداد پیشنهاد داده است که نگرانی‌های آمریکا در چهار زمینه را برطرف می‌کند. توسعه موشک‌های بالستیک، منقضی شدن برخی از محدودیت‌ها علیه ایران بعد از گذشت دوره‌های زمانی مشخص، راستی آزمایی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و نقش ایران در کشور‌های همسایه به خصوص سوریه و یمن.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها