در حاشیه یادواره شهدای روحانی؛

کتاب «مرغ غریب عشق» رونمایی شد

کتاب مرغ غریب عشق مشتمل بر زندگی‌نامه شهید آیت‌الله شاه‌آبادی صبح امروز با حضور آیت‌الله صدیقی و رئیس رسانه ملی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۲۸۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ - 26April 2018

کتاب «مرغ غریب عشق» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب مرغ غریب عشق امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری یادواره شهید مهدی شاه‌آبادی و تجلیل از شهدای روحانیت در دفاع مقدس با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، نورالله شاه‌آبادی برادر شهید شاه‌آبادی و سعید شاه‌آبادی فرزند شهید شاه‌آبادی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

این کتاب در خصوص زندگی پر فراز و نشیب شهید آیت الله مهدی شاه آبادی است که به قلم نصرالله قادری به رشته تحریر درآمده است.

بنا بر این گزارش، شهید آیت الله مهدی شاه‌آبادی از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود که برخی دروس حوزوی را در محضر مبارک امام خمینی (ره) فرا گرفت و بارها در زمان طاغوت زندانی و تبعید شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت؛ اما در عین حضور فعالانه و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌ها، دفاع از ارزش‌ها و روحیه دادن به رزمندگان کفرستیز اسلام استفاده می‌کرد. وی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده تهران وارد خانه ملت شد؛ اما همچنان حضور در جبهه و جنگ و جهاد را به سایر مسایل ترجیح داد، تا اینکه سرانجام در روز ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها