آیت الله صدیقی در یادواره شهدای روحانیت:

دادنِ وعده دروغ به مردم شایسته انقلاب اسلامی نیست/ «شاه‌آبادی‌»ها الگوی جوانان هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی متاسفانه در لباس روحانیت، رفاه‌طلب، اشرافی و بی‌صداقت هستند. نباید اجازه دهیم که این افراد پست و مقامی در کشور داشته باشند. صداقت شرط ایمان است؛ دادنِ وعده دروغ به مردم و فریب دادن آنها شایسته انقلاب اسلامی و کشور نیست.
کد خبر: ۲۸۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ - 26April 2018

وعده دروغ دادن به مردم شایسته انقلاب اسلامی نیست/ شاه‌آبادی‌ها الگو و اسوه نسل چهارم انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت الله «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در یادواره شهید آیت‌الله شاه‌آبادی و گرامیداشت شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه علما الگو‌های اخلاقی و جهادی جامعه بشری هستند، اظهار داشت: مردم، علما را تکیه‌گاه خود می‌بینند. مردم در زمان بیماری، در آغاز حیات و پس از مرگ یک فرد، از روحانیون تقاضا می‌کنند که برای آن‌ها دعا بخوانند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون در طول تاریخ از اولین گروه‌هایی بود که با خون خود مکتب اسلام را آبیاری و دین خدا را تبلیغ کردند. آن‌ها برای رسیدن به هدف خود، خون دادند.

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ بشر و مکمل حرکت انبیاء دانست و گفت: ثمره اسلام را امروز در یمن، عراق، لبنان، نیجریه می‌بینیم. مقابله با استکبارگران بخشی از درس امام خمینی (ره) بود.

صدیقی عنوان کرد: مردم باید کفن‌هایشان همیشه آماده باشد. کسی که کفنش را آماده می‌کند، گناه نمی‌کند؛ زیرا می‌داند که در این دنیا مسافر است. عمامه کفن فرد معمم است. این عمامه نشانه سربازی است. اگر نسل چهارم انقلاب به اعتکاف، اردو‌های زیارتی، دفاع از حرم و... می‌رود، به خاطر صداقت و رهبری رهبران صادق و الگو‌های روحانی است. این در حالی است که برخی افراد متاسفانه در لباس روحانیت، رفاه‌طلب، اشرافی، بی صداقت و دروغگو هستند. نباید اجازه دهیم که این افراد پست و مقامی در کشور داشته باشند. صداقت شرط ایمان است. دادنِ وعده دروغ به مردم و فریب دادن آن‌ها کار نادرستی است و شایسته انقلاب اسلامی و کشور نیست.

وی ادامه داد: شهدای روحانی مردانی بودند که از شرق و غرب نمی‌ترسیدند. آن‌ها با نفس خود جنگیدند و در میدان جهاد و مبارزه پیروز شدند.

صدیقی روحانیونی همچون آیت‌الله شاه‌آبادی را الگو و اسوه جوانان دانست و تاکید کرد: آیت‌الله شاه‌آبادی یکی از شاگردان و یاران امام خمینی (ره) بود. او اهل محراب و مبارزه بود و در سنگر پارلمان نیز در تراز جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آمد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار