یادداشت/ کمال جهانبخشی

پیشتازی روحانیت در صف مقدم جبهه‌های ایمان و عمل

شهیدان زنده که در صفوف مقدم جهاد نام خود را ثبت کردند و گوی سبقت ربوده‌اند، جمعی از برادران روحانی هستند که خون پاک خود را با خون دیگر شهدا به هم آمیخته و در صف مقدم جبهه‌های ایمان و عمل پیشتاز بوده‌اند.
کد خبر: ۲۸۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ - 26April 2018

پیشتازی روحانیت در صف مقدم جبهه‌های ایمان و عملبه گزارش دفاع پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام کمال جهانبخشی مدیر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شاه‌آبادی یادداشتی منتشر کرد. در این یادداشت آمده است:

جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و میهن اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه‌ای الهی و آرمانی انسانی است که ملت همیشه در صحنه ایران از قشرهای گوناگون این وظیفه را در طی سال‌های دفاع مقدس به خوبی ایفا کردند. در بین این شهیدان زنده که در صفوف مقدم جهاد نام خود را ثبت کردند و گوی سبقت ربوده‌اند، جمعی از برادران روحانی هستند که خون پاک خود را با خون دیگر شهدا به هم آمیخته و در صف مقدم جبهه‌های ایمان و عمل پیشتاز بوده‌اند. سلام و درود بر حاملان امانت الهی و رسالت نبوی!

همواره روحانيت بوده است که در فراز و نشيب تاريخ با مردم و در کنار و دوشادوش مردم بوده، زبان آنها را فهميده و به درد آنان مرهم می‌گذاشتند و حقشان را از طبقه ظالم می‌گرفتند. آنها با آه يتيمان دم‌ساز و با ناله ضعفا و فقرا هم‌راز بوده و هميشه کمک حال محرومين و مستضعفين بودند. مردم مسلمان به خصوص شيعه زحمات روحانيت را ناديده نمی‌انگارند.

نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست. گواه این مدعا، خِیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم 33 شهید روحانی توانستند به بهترین نحو نقش روحانیت را در حفظ کیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنند. این بزرگ‌مردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حک کردند.

امروز روز شهادت بزرگ‌مردی است که با وجود داشتن پست و مقام، از آن چشم‌پوشی کرد و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب در خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد. شهید آیت‌الله «مهدی شاه‌آبادی» که از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود و برخی دروس حوزوی را هم در محضر مبارک امام خمینی (ره) فراگرفت، بار‌ها در زمان طاغوت زندانی و تبعید شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم با وجود حضور فعال و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌ها و روحیه دادن به رزمندگان کفرستیز اسلام استفاده می‌کرد تا سرانجام در روز ۶ اردیبهشت سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

واحد مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و تقدیر از رزمندگان هشت سال جنگ سخت در دفاع مقدس و جنگ نرم بعد از دفاع مقدس همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت روحانی را در اردیبهشت‌ماه امسال با حضور طلاب و روحانیون استان همیشه در صحنه و ولایت‌مدار کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌کند که امیدوارم این جلسات و همایش‌ها در پیشبرد اهداف و انتقال این فرهنگ غنی به نسل جوان مثمر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار