ولایتی:

اروپا ترامپ را راضی به ماندن در برجام کرد/ ایران برجامی را که به ضررش باشد، نمی‌پذیرد

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: راضی کردن ترامپ عملا برجام را بی‌خاصیت می‌کند و ایران حاضر نیست برجامی را که به ضررش باشد قبول کند.
کد خبر: ۲۸۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 26April 2018

ایران حاضر نیست برجامی را که به ضررش باشد، قبول کند/ اروپا ترامپ را راضی به ماندن در برجام کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری چهلمین همایش سراسری مسوولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را نقض کنند، جمهوری اسلامی ایران معلوم نیست که به تعهداتش پای‌بند بماند و اگر خارج شوند، حتما ایران هم خارج می‌شود.

وی افزود: اگر اروپایی‌ها بخواهند از یک طرف استحکام برجام را زیر سوال ببرند و از طرف دیگر همان تحریم‌هایی که در برجام لغو کردند به‌واسطه دفاع موشکی ایران یا حضور منطقه‌ای ایران دوباره برقرار کنند، عملا برجام را تا آنجا که مربوط به منافع ایران می‌شود، بی‌خاصیت کرده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه برجام باید عینا همانطور که نوشته شده عمل شود و در غیر این‌صورت، جمهوری اسلامی ایران دستش برای تلافی باز است، خاطرنشان کرد: می‌گویند اروپایی‌ها توانسته‌اند با آمریکایی‌ها کنار بیایند که ترامپ را راضی به ماندن در برجام کنند، این ماندگاری اگر به قیمت ماندگاری تحریم‌ها به اسم دیگری باشد، مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: این راضی کردن ترامپ عملا برجام را بی‌خاصیت می‌کند و ایران حاضر نیست، برجامی را که به ضررش باشد، قبول کند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها به دنبال باج گرفتن و امتیاز گرفتن هستند، گفت: به تحلیل من، در پشت صحنه بین آمریکا و اروپا تقسیم کار شده است؛ فرانسوی‌ها می‌گویند، ایران نباید دفاع موشکی داشته باشد و انگلیسی‌ها نسبت به حضور مشروع منطقه‌ای ایران معترض هستند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر مشروع بودن حضور ایران در منطقه، عنوان کرد: هر کشوری حق دارد در منطقه خودش باشد و غرب آسیا هم منطقه ماست، انگلیسی‌ها به خاطر حضور مشروع منطقه‌ای ایران، قطعنامه‌ای را علیه ما در شورای امنیت مطرح کردند که این قطعنامه با وتوی روسیه خنثی شد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها