زاخارووا: از همه طرف‌ها می‌خواهیم به برجام پایبند باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: بار دیگر موضوع تغییر در توافق هسته‌ای با ایران را رد می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم به آن پایبند باشند.
کد خبر: ۲۸۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ - 26April 2018

زاخارووا: از همه طرف‌ها می خواهیم به برجام پایبند باشندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا‌الیوم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: «بار دیگر موضوع تغییر در توافق هسته‌ای با ایران را رد می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم به آن پایبند باشند.»

زاخارووا ضمن ابراز نگرانی از اظهارات روسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره برجام افزود: بارها اعلام کرده‌ایم هرگونه تغییر در این سند غیرممکن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مکرون گفت: ما فکر نمی‌کنیم باید به توافقات جداگانه‌ای که میان تروئیکای اروپا و آمریکا حاصل می‌شود، پایبند باشیم زیرا چنین توافقاتی را بر اساس قوانین و اسناد شورای امنیت ارزیابی می‌کنیم.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ادعای حمله شیمیایی در دومای سوریه کذب محض بود و غربی‌ها از این ادعای دروغین برای حمله به سوریه استفاده کردند. عاملان انتشار تبلیغات دروغین حمله شیمیایی به دوما باید بازخواست شوند.

وی افزود: فرانسه در خصوص ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات شمیایی در سوریه نقش مشوق را برای آمریکا ایفا کرده است.

زاخارووا همچنین گفت: وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه شنبه آینده در مسکو درباره بحران سوریه گفتگو می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها