ما توانستیم-2/ سردار ربانی:

توان رزمی و پهپادی نیروهای مسلح به برکت «دفاع مقدس» است

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر امروز دارای پهپادهایی هستیم که در لبه جدیدترین تکنولوژی دنیا هستند و در قدرت رزمی از چنان توانی برخورداریم که توطئه‌های دشمنان را در مرزها کشف می‌کنیم، به برکت دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۸۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ - 26April 2018

توان رزمی و پهپادی نیروهای مسلح به برکت «دفاع مقدس» استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار «مهدی ربانی» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز که امشب در بقعه احمد بن اسحاق شهر سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: صعود به ارتفاعات بازی دراز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات غرورآفرین که فردا صبح صورت خواهد گرفت، افتتاح سال جدید راهیان نور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر آنچه امروز داریم به برکت دوران دفاع مقدس است؛ اگر امروز دارای پهپادهایی هستیم که در لبه جدیدترین تکنولوژی دنیا هستند و در قدرت رزمی از چنان توانی برخورداریم که با وجود اینکه دشمنان در مرزها پول‌هایی را هزینه می‌کنند اما آن را کشف می‌کنیم، به برکت همین دفاع مقدس است.

سردار ربانی با اشاره به اینکه امروز کشور ایران با قدرت روزافزونی در حال پیشرفت در همه عرصه‌ها است و این افتخارات را با اتکا به توان خود به دست آورده است، بیان داشت: نفوذ انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه نیز گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اهداف شومی را برای تفرقه افکنی در منطقه دنبال می‌کند و هزینه‌هایی را برای مقابله با جبهه مقاومت و تربیت گروهک‌های تروریستی و تکفیری خرج کرد اما تمامی نقشه‌هایشان نقش بر آب شد. حدود 7 سال از ایجاد داعش گذشته است، اما آنان نتوانستند شکافی بین شیعه و سنی ایجاد کنند و به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شوند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دشمنان با این اقدامات به دنبال جلوگیری از صدور انقلاب و فرهنگ شهادت‌طلبی و دینی هستند. اما انقلاب اسلامی صادر شد و حتی انقلاب در کشورهایی که مرتجعان عربی حاکم هستند هم نفوذ کرده است.

سردار ربانی با اشاره به اینکه منطقه بازی دراز در طول هشت سال دفاع مقدس قدمگاه شهدای گرانقدری بوده که در پیروزی عملیات بازی دراز نقش داشتند، یادآور شد: شهید شیرودی با رشادت و عملیاتی که انجام داد، دشمن بعثی را میخکوب کرد، در حالی که قریب 300 گلوله به بالگرد این دلاور اصابت کرد اما دست از استقامت برنداشت.

وی ادامه داد: شهید پیچک را به عنوان یکی از شهدای مبارز، باهوش و طراح باید دانست که نقش موثری در طراحی عملیات بازی دراز داشت و در رشته اتمی تحصیل می‌کرد. این شهید والامقام دارای هوش سرشار بود، بورسیه تحصیلی داشت، اما به غرب نرفت و در دفاع از کشور به خدمات رسانی پرداخت.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید وزوایی در آزادسازی ارتفاعات بازی دراز نقش موثری داشت، افزود: شهیدان محمدعلی غفاری، موحد دانش، اصغر وصالی و شهید حاج حسین همدانی (از شهدای مدافع حرم) حضور خود را در جبهه‌های دفاع مقدس اثبات کردند و در دفاع از کشور به مقام درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به اینکه عملیات بازی دراز از دوم اردیبهشت سال 60 آغاز شد، تصریح کرد: دشمن بعثی در ارتفاعات مشرف به مناطق بود و با سنگرهای مستحکم در مواقع مواضع شکست ناپذیر را برای خود پیش بینی کرده بود، اما معادلات وی به هم خورد.

سردار ربانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و در جبهه‌های جنوب توفیق خدمت داشته است، خاطرنشان کرد: مناطق جنوب و غرب کشور از لحاظ تجهیزات قابل قیاس نبودند، چراکه در جبهه‌های غرب و در ابتدای انقلاب و سال 60 رزمندگان با کمتربن امکانات در مقابل دشمن بعثی از کشور دفاع کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار