دوره آموزشی هیات معارف جنگ ارتش-2/ سرلشکر موسوی:

بهره‌گیری از «دفاع مقدس» موجب پیروزی در جنگ با نظام سلطه خواهد شد

فرمانده کل ارتش گفت: جنگ با نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار، ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که ما با بهره‌مندی از دفاع مقدس می‌توانیم، از این پیچیدگی‌ها و این جنگ سربلند بیرون بیاییم و دوباره عزت آفرین شویم.
کد خبر: ۲۸۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ - 26April 2018

بهره‌گیری از «دفاع مقدس» موجب پیروزی در جنگ با نظام سلطه خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی هیات معارف جنگ شهید صیادشیرازی در سال 97 در پادگان دژ خرمشهر با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و دیگر شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید صیادشیرازی اظهار داشت: شهید صیادشیرازی مبدع دوره‌های آموزشی هیات معارف جنگ بود. ایشان با دوراندیشی و تدبیر، این دوره را تاسیس کردند تا معارف دفاع مقدس به جوانان آینده‌دار ارتش منتقل شود.

وی افزود: این حرکت که توسط شهید صیادشیرازی آغاز شده، بارها توسط فرمانده معظم کل قوا مورد تایید، تشویق و تاکید بر تعمیق و ادامه آن قرار گرفته است.

سرلشکر موسوی گفت: در فرهنگ دینی ما و در آموزه‌های قرآن کریم، سختی‌ها و راحتی‌ها، مشقات و خوشی‌ها به خودی خود نه خوب هستند و نه بد. اینکه در فرهنگ‌مان خوش را مترادف خوب و سخت را مترادف بد حساب می‌کنیم، اشتباه است. سختی‌ها و راحتی‌ها، به مانند تیشه‌ای در دست نجار است که می‌خواهد وسبله‌ای بسازد؛ لذا آن نتیجه‌ای که به دست می‌آید، مهم است.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: برخی انسان‌ها، جوامع، ملت‌ها و کشورها در سختی‌ها و مشقات نابود می‌شوند و از بین می‌روند. در تاریخ نمونه‌های بسیاری وجود دارد؛ اما برخی نیز در سختی‌ها ساخته می‌شوند و اوج می‌گیرند. دوران پرافتخار و سازنده دفاع مقدس، دورانی بود که ملت، فرماندهان و رزمندگان از جنبه‌های مختلف در فشارهای سخت و طاقت‌فرسا بودند اما با رهبری پیامبرگونه حضرت امام، سربلند بیرون آمدیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشور، ملت و انسانی با راحتی و تن آسایی به موفقیت نرسیده است، گفت: حاصل تن آسایی شکست و ذلت و یا حداقل در جا زدن و باز ماندن از قافله پیشرفت است. پیشکسوتان دفاع مقدس نمایندگان نسل سربلند و عزت‌آفرینی هستند که با درایت و علم به موفقیت، دشمن به ظاهر بزرگ را از این آب و خاک بیرون ریختند و تاریخ پرافتخار را رقم زدند.

فرمانده کل ارتش گفت: پرافتخارترین تاریخ این کشور در دفاع مقدس و در جبهه‌های دفاع مقدس و توسط رزمندگان و فرماندهان آن دوران به دست آمده است.

وی عنوان کرد: دوره آموزشی هیات معارف جنگ شهید صیادشیرازی بسیار اثرگذار است و از دانشجویان می‌خواهم از این روزها که تکرار نشدنی هستند، بیشترین بهره را ببرند و از فرماندهان و پیشکسوتان درس‌های لازم بیاموزند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشور ما اکنون درگیر جنگ با نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار است، گفت: این جنگ ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. ما با بهره‌مندی از دفاع مقدس می‌توانیم، از این پیچیدگی‌ها و این جنگ سربلند بیرون بیاییم و عزت آفرین شویم.

سرلشکر موسوی در پایان از زحمات هیات معارف جنگ شهید صیادشیرازی، امیر آراسته و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار