ما توانستیم-3/

صعود کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز/ حضور بیش از 30 هزار نفر در «بازی دراز»

از ساعاتی پیش مراسم صعود کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز آغاز شد که تخمین زده می‌شود در این مراسم بیش از 30 هزار نفر حضور دارند.
کد خبر: ۲۸۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ - 27April 2018

صعود کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز/ حضور بیش از 30 هزار نفر در «بازی دراز»به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کرمانشاه، همزمان با سالگرد عملیات غرورآفرین «بازی دراز»، جمع کثیری از جوانان بسیجی، مردم انقلابی و ولایتمدار، خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران به منظور ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و تجدید میثاق با آنان به ارتفاعات بازی دراز عبور کرده‌اند و در راس آن پرچم سه رنگ ایران اسلامی را برافراشته‌اند.

به گفته برخی فرماندهان میدانی جمعیت حاضر در منطقه که از شب گذشته خود را از اقصی نقاط کشور برای حضور در این مراسم به این منطقه رسانده‌اند، بیش از 30 هزار نفر تخمین زده شده است.

طبق برنامه از پیش تعیین شده زائران پس از صعود به ارتفاعات بازی دراز، در آیین ویژه‌ای که در جوار یادمان شهدای گمنام عملیات بازی‌دراز برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

براساس این گزارش، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح تا دقایقی دیگر در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات بازی دراز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین این مراسم با نوای دلنشین حاج صادق آهنگران از مداحان شاخص دوران دفاع مقدس به پایان خواهد رسید.

عملیات بازی دراز یکی از مهمترین عملیاتی‌های دوران دفاع مقدس است که به مدت 8 روز از اول اردیبهشت سال 60 آغاز شد.

«بازی دراز» یکی از مهمترین مناطق مرزی کرمانشاه محسوب می‌شود که از ارتفاعات بلند، شیب‌های تند و صخره‌های صعب العبور تشکیل شده و به لحاظ موقعیت استراتژیکی در مرکز مثلث قصرشیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب واقع شده‌ است.

این ارتفاعات به جهت قرار گرفتن در دل سه منطقه یاد شده همواره در دوران دفاع مقدس مورد توجه دشمن بوده و بعثی‌ها در روزهای نخست جنگ این منطقه را به تصرف درآورده و به منظور تسلط اطلاعاتی و کار دیده‌بانی از آن استفاده می‌کردند.

سرانجام ارتش و سپاه طی یک عملیات مشترک در اوایل اردیبهشت سال 60 با اجرای عملیات شناسایی حساب شده که حدود 90 روز به طول انجامید، توانستند علیرغم پشتیبانی سنگین هوایی عراق طی حملات و تک و پاتک‌های متقابل این ارتفاعات استراتژیک را به تصرف خود درآورند.

نقش هوانیروز در این عملیات بسیار با اهمیت بود و علی‌اکبر شیرودی یکی از بهترین خلبانان بالگرد تهاجمی کبرا در این عملیات به شهادت رسید.

همه ساله به منظور گرامیداشت و تجدید میثاق ‌با شهدای این عملیات، جمع کثیری از مردم شهید پرور و انقلابی در کنار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در این منطقه حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار