ما توانستیم-9/ سردار عامری:

رشادت‌های مردم کرمانشاه در دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران است

مشاور عالی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رشادت‌های مردم کرمانشاه در دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران است.
کد خبر: ۲۸۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 27April 2018

رشادت‌های مردم کرمانشاه در دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کرمانشاه، سردار «داوود عامری» مشاور عالی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد در جمع زائران راهیان نور اظهار داشت: مردم کرمانشاه خاطرات فراوانی از سال‌های دفاع مقدس دارند که همه آنها برگ زرینی در تاریخ ملت بزرگ ایران است. مردم این خطه روزهای آتش و خون را پشت سرگذاشته‌اند؛ امروز آنچه در ذهن ملت ما مانده، روزهای عزت و سربلندی آن روزهای حماسی است.

وی ادامه داد: زمانی که داعش در عراق جولان می‌داد، سفری به این کشور داشتم. از نزدیک می‌دیدم که مردم این کشور روزهای خود را در ترس و وحشت سپری می‌کنند و حتی جرات ماندن در خانه‌های خود را نداشتند، بسیاری از آن‌ها آماده بودند از سرزمین خود کوچ کنند؛ اما در همان مقطع به خطه کرمانشاه نیز سفری داشتم و داعش نیز تا سرحد مرزهای ما آمده بود، می‌دیدم که مردم غیور کرمانشاه به آرامی به زندگی خود ادامه می‌دادند و منتظر بودند تا اگر اتفاقی افتاد با صلابت جلو دشمن بایستند.

سردار عامری با تاکید بر اینکه هدف داعش عراق و سوریه نبود، بلکه ایران بود، خاطرنشان کرد: عراق و سوریه محلی برای حمله داعش به ایران بود، اما جرات آن را نداشتند. علت آن رشادت فرزندان این مرز و بوم بود.

وی گفت: امروزه دشمنان بزرگ ما اعم از آمریکایی ها، اروپایی ها و صهیونیست ها اذعان می کنند که ایران در منطقه خاورمیانه جزیره امن است. امنیت ما به خاطر این است که روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم.

مشاور عالی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ملت ایران رشادت های مردم کرمانشاه را فراموش نخواهند کرد، گفت: مردم غیور کرمانشاه در مقابل هجوم رژیم بعثی مقاومت کردند که حاصل آن امنیت بی نظیر ما در منطقه است تا جایی که ما امنیت کشورمان را به کشورهای منطقه صادر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز عراق، سوریه و لبنان ناشی از رشادت هایی است که مردم این سرزمین به خرج دادند، تصریح کرد: ما باید این روزها را قدر بدانیم. مکانی که الان در آن حضور داریم یادآور دو خاطره مقاومت و ذلت است؛ خاطره ذلت برای آن هایی است که میهن خود را فروختند و تاریخ همواره از آنها به بدی یاد خواهد کرد؛ خاطره دوم یادآور مقاومت دلیرمردانی است که ایستادند و از وجب به وجب خاکشان دفاع کردند.

سردار عامری ادامه داد: امروز سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز است، انبوهی از مردم زیر باران الهی با شور و هیجان در حال صعود به نقطه ای بودند که روزی شهدای کشورمان به نقطه اوج آن رسیدند.

وی در پایان گفت: راهیان نور یک فناوری و عملیات بزرگ فرهنگی است تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و باز تولید و به نسل آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار