ما توانستیم-10/ سردار محمدی:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه در مدت 4 سال ساخته خواهد شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه کلنگ ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه سال گذشته بر زمین زده شد، گفت: قرار است این مرکز طی ۴ سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۲۸۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 27April 2018

مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه در مدت 4 سال ساخته خواهد شدبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کرمانشاه، سردار محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در جمع زائران راهیان نور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدامات مهم و اساسی در جهت اجرای ماموریت‌های تعیین شده آغاز کرده است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات این بنیاد ساخت مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که سهم استان کرمانشاه سه مرکز است؛ اولین مرکز، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلانغرب است که در زیر بنای ۵ هزار مترمربع در میدان مقاومت این شهرستان در سال ۹۳ ساخت آن شروع شده است. این مرکز دارای سالن سینما و همایش، کتابخانه، نمایشگاه آثار مهم دفاع مقدس، مصلی و محل برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی است.

سردار محمدی با بیان اینکه بخش فرهنگی این مرکز در هفته دفاع مقدس توسط رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد‌، گفت: دومین مرکزی که در استان کرمانشاه راه اندازی شده، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد است. کلنگ یادمان مرصاد توسط شهید صیاد شیرازی در سال ۷۱ زده شد که در سال ۷۵ در مساحت ۸۰۰ متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: سال ۹۰ طرح گسترش این یادمان در سفر مقام معظم رهبری مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۹۳ عملیات عمرانی آن در مساحت ۱۸۰۰ متر مربع آغاز شد.

سردار محمدی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این یادمان تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۵۳۴ هزار نفر از یادمان مرصاد بازدید کردند که این آمار در سال ۹۶ به حدود ۷۰۰ هزار نفر رسید. در ایام اربعین نیز ۳۵ هزار زائر از این یادمان بازدید کردند.

وی سومین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه را مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهر کرمانشاه برشمرد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شمال شرق کرمانشاه توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در اختیار بنیاد قرار گرفته و در سال ۹۶ توسط سرلشکر صفوی کلنگ زنی شد. طرح اولیه این مرکز تهیه شده و قرار شد طی ۴ سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه مهمترین عوامل موفقیت در انجام ماموریت های محوله در این استان را حمایت همه جانبه فرماندهی معظم کل قوا، مشخص بودن نقشه راه و مسیر حرکت براساس چشم انداز و سند راهبردی بنیاد و تعامل و حمایت فرماندهان و مسئولان کشوری دانست.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار