اعمال و رفتار شهدا برای نسل جوان به زبان امروز روایت شود

یک کارشناس خانواده و راوی دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید اعمال و رفتار شهدا را به زبان امروز بیان کنیم، گفت: این امر سبب می‌شود تا حقایق برای نسل جوان ملموس‌تر باشد.
کد خبر: ۲۸۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ - 27April 2018

اعمال و رفتار شهدا برای نسل جوان به زبان امروز روایت شودسعید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص راهکار پیشنهادی برای حمایت بیشتر از شهدا و خانواده‌هایشان اظهار داشت: معمولا راویان دفاع مقدس حال و هوای عملیاتی جنگ را بیان می‌کنند و گاهی هم از احساسات شهدا می‌گویند که بیان این موضوعات بسیار زیباست اما چیزی که بنده طی این مدت دریافتم این بود که ما باید کاملا کاربردی و مصداقی اعمال شهدا را بیان کنیم و از کلی گویی بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه ما باید اعمال و رفتار شهدا را به زبان امروز روایت کنیم، ادامه داد: مثلا بعضا پیش آمده که راویان برای روایت داستان‌هایی از اهل‌ بیت حرف از شتر و ارابه می‌زنند در صورتی که شاید نوجوان امروز نتواند آنها را درک کند لذا لازم است تا برای نسل جوان به گونه‌ای حقایق را روایت کنیم که ملموس‌تر باشد.

عزیزی افزود: اگر زبان روایت‌ها را به‌روز رسانی کنیم و متناسب با درک نسل امروز صحبت کنیم، در بحث شناساندن شهدا به جوانان معجزه خواهد شد.

این راوی دفاع مقدس مطرح کرد: در حال حاضر آسان‌ بودن درک مدافعان حرم برای جوانان به این دلیل است که شهدا از جنس نسل خودشان هستند لذا تاثیرگذاری بیشتری هم در جامعه دارند.

وی گفت: کار کردن برای شهدا مسئولیت‌پذیر نیست بلکه کاملا دلی و قلبی است و هیچ‌وقت با بخشنامه و ابلاغیه بطور شایسته انجام نمی‌شود یا اگر انجام شود اخلاص و تاثیرگذاری آن از بین خواهد رفت.

عزیزی در پایان تاکید کرد: امروزه آنچه بیش از هرچیزی باید مورد توجه قرار گیرد، به‌روز کردن فرهنگ شهدا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها