وصیت‌نامه پاسدار شهید مرتضی پالیزوانی/ امام خمینی و استاد شهید مرتضی مطهری را دریابید

پاسدار شهید «مرتضی پالیزوانی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «ای مردم از امام خمینی و استاد شهید مرتضی مطهری غافل نشوید و راه فلسفی استاد را بروید که اسلام از همه چیز مهم‌تر است.»
کد خبر: ۲۸۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 28April 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مرتضی پالیزوانی» در تاریخ ۹ فروردین ۱۳۴۱ در تهران چشم به جهان گشود. وی ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تصاویر وصیت‌نامه پاسدار شهید «مرتضی پالیزوانی»

وصیت‌نامه پاسدار شهید مرتضی پالیزوانی/ امام خمینی و استاد شهید مرتضی مطهری را دریابید

وصیت‌نامه پاسدار شهید مرتضی پالیزوانی/ امام خمینی و استاد شهید مرتضی مطهری را دریابید

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به آقا امام زمان و تنها نائبش حضرت امام خمینی روحی له الفداء و با درود به ارواح طیبه همه شهدای حق، خصوصا استاد بزرگوار من و شما استاد شهید «مرتضی مطهری» که اسلام را به ما آموخت، در دامن امام پرورش یافت و ما را در دامان آثارش پرورش داد.

وقتی نیست تا کامل‌تر بنویسم، سعی براختصار است.

مطالبی که می‌نویسم از روی احساسات نیست، (بلکه) از سر بیداری فطرت خوابم است.

بهترین انسان‌ها در زندگی شخصی‌ام پدر، مادر و همسرم بودند که متاسفانه بیشترین آزار را نسبت به آن‌ها روا داشتم شاید باور نکنند، اما بدانند همان موقعی که آن‌ها را اذیت می‌کردم خصوصا پدر و همسرم، سخت ناراحت بودم، ولی نفسم مانع از ترک آن اعمال می‌شد.

هیچ همسری از همسرم وفادار‌تر ندیدم، او و فرزند یا دو فرزندم پاره‌های جگر من هستند. صاحب اختیار و وکیل و وصی من همسرم تا سن بلوغ محمدم می‌باشد.

البته ان‌شاءالله به پدر و مادر و برادران عزیزم جسارت نمی‌شود و همسرم هم با آن‌ها مشورت خواهد کرد.

... اگر محمدم مایل بود راه پدرش را پیگیری کند از کتبم استفاده کند و بداند پدرش فقط و فقط برای خدا و تحت حکومت مطلق امام خمینی و با اطلاعات اسلامی اینکه از استاد مطهری گرفته بود، شهید شد.

برادران، فامیل، دوستان، پدر، مادر، همسر جز به خدا نیندیشید دنیا دار گذر است. همسرم دوست داشتم بیشتر با تو سخن می‌گفتم، اما نشد باید بروم احساس تنهایی نکن، خمینی پدر محمد است و خدا، ولیِّ همه. همه کسانی که به ناحق به آن‌ها ستمی روا داشته‌ام مرا عف کنند اگر روز قیامت توانستم تلافی می‌کنم.

اگر خواستید از من تقدیر کنید از فکرم پیروی کنید و به زن و فرزندانم احترام بگذارید، شاید چیز‌هایی را از قلم انداخته باشم ببخشید.

از نظر عبادی بدهکاری زیاد دارم، اما شرمنده‌ام حداقل ۲ ماه روزه و ۲ سال نماز اگر به زحمت می‌افتید، انجام ندهید به خدا واگذارید گه‌گاه برایم رد مظالم بدهید، اما مکلفتان نمی‌کنم.

امام را، مطهری را دریابید. همسرم می‌دانی چقدر به تو علاقه داشتم، ولی اسلام از شما عزیزتر است.

محمد عاشق تو بودم، ولی افتخار کن که پدرت بداخلاق، بد ایمان نیست بلکه روح خدا خمینی است، راهم را ادامه بده اگر فرزند بعدی پسر بود اسمش را مرتضی بگذارید و اگر دختر فاطمه یا زهرا.

... وقت نیست به برادر احمدی برادرم سلام برسانید او شاگر حقیقی مطهری است راهش را بگوئید ادامه دهد اگر افتخار داد در مجلسم از مطهری و امام بگوئید، بچه‌های دانشجوی فلسفه راه فلسفی استاد را بروید و لاغیر.

مرتضی پالیزوانی

اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار