شهیدی که در عملیات «بیت المقدس ۷» رایحه گل‌های بهشت را استشمام کرد

شهید زارع سرانجام در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۳۶۷ زمانی که مشغول انجام وظیفه در عملیات بیت‌المقدس ۷ بود رایحۀ گل‌های بهشت را با مشام جان استشمام نمود و در سن ۳۲ سالگی همسر و فرزندان و آنچه رنگ مادی داشت را رها کرده در تاریخ حماسۀ خونبار ایران به ثبت رسانید.
کد خبر: ۲۸۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ - 28April 2018

شهیدی که درعملیات بیت‌المقدس7 رایحۀ گل‌های بهشت را استشمام کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «السابقون ابرکوه» روایتی از نقش اهالی روستای «مریم‌آباد» در دفاع مقدس است که در صحنه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی شهرستان ابرکوه می‌درخشند.

این کتاب به قلم «محمدرضا بابایی ابرقویی» نگارش شده است و در برگیرنده معرفی شهدا، جانبازان و خاطرات رزمندگان است.

روستای «مریم‌آباد» از توابع شهرستان «ابرکوه» از جمله مناطق محروم از امکانات مدرن، اما غنی و سرشار از سرمایه‌های معنوی است.

این روستا مثل سایر مناطق شهیدپرور خطه حماسه خیز ایران، شهدایی را به اسلام تقدیم داشته که یکی از آنان شهید «شکرالله زارع » است.

شهید شکرالله زارع متولد سومین روز از دومین ماه بهار سال 1335 در روستای مریم‌آباد شهرستان ابرکوه است. شکرالله زندگی را با تربیت پدری مهربان به‌ نام حسین و مادری دلسوز و پاکدامن آغاز و رشد و نمو کرد تا به سن نوجوانی و بلوغ جسمی و فکری رسید.

از همان ابتدا پسری کوشا، پرتلاش و به دنبال فراگیری متون و حرفه‌های مختلف بود تا این‌که در بنّایی مهارت یافت. وقتی توانست به استقلال برسد، تشکیل خانواده داد که ثمرۀ آن پنج فرزند است. فردی بسیار خوش‌خلق، آرام و متواضع بود. خوش‌ مَشربی و مهربانی او در برخوردها و معاشرت‌های اجتماعی زبان‌زد عام و خاص است.

با شروع جنگ تحمیلی و آغاز تهاجم عراق به کشور ایران، شکرالله نیز از قطره‌های زلالی بود که موجودیت و هویت خود را در دریای انقلابیون و حماسه‌ سازان ایرانی می‌دانست. به همین لحاظ با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چون رود به بحر خروشان مبارزان پیوست و برای دفاع از ملت و مذهب و ناموس خویش عازم میدان نبرد با کفار بعثی شد.

وی عازم منطقۀ عملیاتی جنوب شد و در عملیات های متعددی شرکت فعال داشت. سرانجام در تاریخ 24/3/1367 زمانی که مشغول انجام وظیفه در عملیات بیت‌المقدس7 بود رایحۀ گل‌های بهشت را با مشام جان استشمام نمود و در سن 32 سالگی همسر و فرزندان و آنچه رنگ مادی داشت را رها کرده  در تاریخ حماسۀ خونبار ایران به ثبت رسانید.

«حسن کاظمی» همرزم شهید زارع در مرود نحو شهادتش می گوید: «موقع عبور از سه راه مرگ، گلولۀ تانک به عقب ماشین تدارکات خورد، با دوستان به سمتش دویدیم. یک ترکش به پیشانی و یکی هم زیر بغلش شکرالله خورده بود. او را به بیمارستان صحرایی امام رضا(ع) بردیم، امّا از دکتر کاری ساخته نبود، همانجا به شهادت رسید.»

شهیدی که درعملیات بیت‌المقدس7 رایحۀ گل‌های بهشت را استشمام کرد

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها