فرمانده سپاه عاشورا:

هر جایی به پیروزی بزرگ رسیدیم جوانان یک پای آن بودند

فرمانده سپاه عاشورا گفت: هرجایی به پیروزی بزرگ رسیدیم جوانان یک پای آن بودند، مدافع اصلی جنگ تحمیلی جوانان بودند و آنان هم انقلاب را به پیروزی رساندند و هم خطر جنگ تحمیلی را دور نگه داشتند.
کد خبر: ۲۸۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ - 28April 2018

هرجایی به پیروزی بزرگ رسیدیم، جوانان یک پای پیروزی بودندبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در همایش روز جوان با بیان اینکه طبق احادیث اهل بیت (ع)، حضرت علی اکبر (ع) جوان شکوفای خاندان عصمت و طهارت به لحاظ سیرت و صورت شباهت خاصی به پیامبر اکرم (ص) داشت اظهار داشت: ایشان در بین جوانان بنی‌هاشم شخصیت ویژه‌ای دارد، ان‌شاءالله جوانان ما نیز به آن بزرگوار تاسی کرده و زندگی خود را ترسیم کنند.

وی افزود: اگر حضرت علی اکبر (ع) الگوی جوانان ایرانی باشد، هیچ گمراهی و تاریکی برای جوانان کشورمان نخواهد داشت.

فرمانده سپاه عاشورا با اعلام اینکه افق دید وقتی بیشتر می‌شود که ابر و مه نباشد، گفت: در روشنی و بصیرت، راه و مسیر مشخص می‌شود، بصیرت وجه تمایز بین ارزش‌ها و غیر ارزش‌هاست و تأسی به خاندان اهل بیت (ع) مسیر حق و باطل را از هم جدا و آدمی را به سعادت هدایت می‌کند.

وی از جوانان خواست نامه معروف حضرت امام (ره) به سید احمد آقا را مطالعه کنند و تصریح کرد: امام بزرگوار نکات بارزی برای تعیین سرنوشت جوانان مرقوم کرده است.

وی با بیان اینکه نگرش رهبر معظم انقلاب به جوان نیز برگرفته از نگرش امام بزرگوار است بیان داشت: نگرش رهبری به جوانان، یعنی تمام عوامل سعادت جامعه متوجه قشر جوان است؛ نامه ای که رهبر انقلاب به جوانان اروپا نوشته‌اند حاوی نکات مهمی است و نشان می‌دهد به جوانانی که در مسیر تبلیغاتِ مسمومِ استکبار قرار گرفته‌اند، امیدوار هستند. 

این مسئول یادآور شد: هرجایی به پیروزی بزرگ رسیدیم جوانان یک پای پیروزی بودند، مدافع اصلی جنگ تحمیلی از کشور جوانان کشور بودند و آنان هم انقلاب را به پیروزی رساندند و هم خطر جنگ تحمیلی را دور نگه داشتند.

سردار خرم با اشاره به اینکه ۷۰ درصد طیف شهدا جوانان هستند اضافه کرد: شهیدان شهریاری، احمدی روشن و رضایی‌نژاد نیز نمونه بارز دانشمندان جوان هستند، آنان کشفی کردند که دانشمندان پیر کشور از دستیابی به آن ناامید بودند.

وی با اعلام اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب «تهذیب، تحصیل و ورزش» محوریت شخصیت جوانان است گفت: تمام دانشمندان روانشناسی و جامعه شناسی معتقدند که یک انسان باید در سه حیطه شناختی، روانی و فیزیکی زندگی خود را مقدّر کنند، 3 توصیه رهبری به جوانان نیز در این راست است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه اگر این سه حیطه همدیگر را همپوشانی کنند انسان در مسیر بسیار موفقی قرار می‌گیرد، متذکر شد: اما اگر در تضاد یکدیگر قرار گیرد به نابودی بشریت منجر می‌شود؛ برای مثال اتم از لحاظ شناختی یک علم بسیار موفقی است اما بدلیل عدم ملاحظه حیطه روانی به عاملی برای تهدید و جنگ تبدیل شده و آمریکا به عنوان یک کشور قدرتمند و پیشرفته جنبه روانی و سعادتی انسان را لگد مال می‌کند.

وی ادامه داد: ورزش و آمادگی جسمانی ارتباط مستقیم با عامل روانی و شناختی دارد؛ در دوران دفاع مقدس رزمنده‌ جوانی که آموزش نظامی بسیار کمی دیده بود، در مقابل ژنرال‌های آموزش دیده بعثی و فرانسوی و آمریکایی مقابله کرد و موفق شد، این موفقیت حاصل تهذیب و ایمان به خدا بود.

فرمانده سپاه عاشورا دوره سازندگی و شکوفایی برای هر انسان را دوره جوانی خواند و عنوان کرد: 3 عامل سعادت انسان در دوره جوانی محقق می‌شود، همسال به معنای رفیق مناسب، شغل موفق و همسر مناسب همگی در سنین جوانی در اختیار انسان قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: انسان‌های موفق یک همراه و همسر و همدمی برای خود انتخاب می‌کنند و دختران بزک کرده معمولا همسران موفقی نمی‌شوند.

این مسئول با اعلام اینکه اگر جنبه ایمانی و سلامت نفسانی در دوره جوانی به صورت صحیح پرورش یابد، فرد آینده روشنی خواهد داشت گفت: جوان مومن حداقل در شخصیت درون خانوادگی یک انسان متعالی است و عمر خود را بیهوده نمی‌گذراند.

خرم در پایان متذکر شد: دوره سربازی دوره خدمت در راستای امنیت کشور است و این دوره مستقیما در آرامش و امنیت جامعه ارتباط دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها