محمد عباسی:

نقش بیشتری برای مؤسسات مردم‌نهاد دفاع مقدسی دیده شود

معاون عملیات بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء (ص) استان کرمانشاه گفت: نقش بیشتری برای این مؤسسات در برگزاری مراسم، برنامه‌ها و دیگر فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۲۸۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ - 28April 2018

نقش بیشتری برای مؤسسات مردم نهاد دفاع مقدسی دیده شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محمد عباسی،‌ معاون عملیات بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء (ص) استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری هفته عملیات بازی‌دراز در این استان گفت: 8 نفر از روایان دفاع مقدس از مؤسسه روایت سیره شهدا با حضور در مساجد، مدارس و دانشگاه‌‌های کرمانشاه و شهرستان‌های دیگر به روایت سیره شهدا پرداختند.

عباسی اظهار کرد: آشنایی با سیره و روش زندگی شهدا اثرات مثبتی در زندگی دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم دارد و این برنامه دارای بازخورد مثبتی از سوی مخاطبان و راویان بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهید سرلشکر خلبان علی‌اکبر شیرودی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این هفته بود که در یادمان آن شهید با حضور مردم و خانواده‌های شهدا به ویژه پدر شهید احمدی روشن و فرزند شهید صیاد شیرازی در یادمان آن شهید در سر پل ذهاب به همت ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

این عضو شبکه فعالان جهاد و شهادت کرمانشاه ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده در این هفته برگزاری برنامه شبی با شهدای بازی‌دراز بود که در زیارتگاه احمد بن اسحاق کرمانشاه با روایتگری حاج حسین کاجی از بازماندگان و راویان دفاع مقدس و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان، مدیر شبکه وارثون برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: صعود بیش از 25 هزار نفری زائران راهیان به ارتفاعات بازی‌دراز یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این هفته بود که با سخنرانی سرلشکر باقری، فرمانده کل نیروهای مسلح به نحو شایسته در یادمان شهدای بازی‌دراز برگزار شد.

عباسی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در طول مسیر صعود به ارتفاع 1100 گچی بازی‌دراز یادآور شد: ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر، روایتگری و خوشامدگویی و بدرقه زائران از سوی راویان مؤسسه سیره شهدا و برگزاری نمایشگاه و دیگر برنامه‌های فرهنگی از سوی مؤسسه مردمی وصال نور بخشی از برنامه‌های فرهنگی در حاشیه صعود زائران است.

وی ادامه داد: یادواره شهدای بیسیم‌چی از سوی هیئت رزمندگان در مسجد النبی کرمانشاه، برگزاری مراسم ویژه شهدای بازی دراز در یادمان این شهدا، ساخت و هدیه مهر نماز با تربت شهدای بازی‌دراز از سوی طلاب حوزه‌ علمیه کرمانشاه به زائران شهدای بازی‌ دراز از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این هفته است.

عضو شبکه فعالان جهاد و شهادت کرمانشاه با اشاره به ضرورت ایفای نقش بیشتر از سوی مؤسسات مردمی در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی کردن راهیان نور نیاز است نقش بیشتری برای این مؤسسات در برگزاری مراسم، برنامه‌ها و دیگر فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت: مراسم صعود به قله بازی‌دراز یک برنامه‌ خودجوش و مردمی است که ابتدا با دو اتوبوس زائر انجام شد، ولی با استقبال مردم و تلاش هیئت رزمندگان، مؤسسه مردمی وصال نور و دیگر دست‌اندرکاران این برنامه به بیش از 25 هزار زائر رسیده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار