حمایت از کالای ایرانی (۱۱)/ کارآفرین و تولیدکننده عسل در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عسل کوهستان بهترین نوع عسل است/ مسئولان باید به حمایت از زنبورداران بپردازند

«سهراب آرزومند» با تأکید بر این‌که عسل خاصیت دارویی مختلفی دارد، گفت: مسئولان باید به حمایت از زنبورداران بپردازند و تولیدکننده را برای تولید عسل ارگانیک کمک کنند.
کد خبر: ۲۸۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ - 26May 2018

«سهراب آرزومند» کارآفرین و تولیدکننده عسل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با بیان این‌که ۱۳ سال است که در زمینه تولید عسل فعالیت دارم، اظهار داشت: ۱۰ سال است که به صورت رسمی و علمی به تولید عسل پرداخته‌ام و کار خود را ابتدا با شش کندو زنبور عسل آغاز کردم.

وی افزود: در فصل بهار باید مرتب مراقب زنبور عسل بود و یک لحظه از کندو‌ها غافل نشد وگرنه خسارت و زیان فراوان به همراه خواهد داشت؛ چراکه بسیاری از حشرات و پرنده‌های کوچک دشمن زنبور‌ها هستند و در یک چشم برهم زدن، حاصل کار انسان از بین می‌رود.

این کارآفرین موفق به گل‌هایی که می‌توان با آن‌ها به تولید عسل پرداخت اشاره کرد و تصریح کرد: از گل‌های یونجه، پنبه، آفتابگردان، بید مشک و سیفی جات و نیز درختان پرتقال و نارنج می‌توان در تولید عسل اسفاده کرد که برای ۲۰ کندو به هشت تا ۱۰ هکتار گل نیاز داریم.

عسل کوهستان بهترین نوع عسل است/مسئولان باید به حمایت از زنبورداران بپردازند

وی همچنین با اشاره به عواملی که زنبور‌ها را تهدید می‌کند و موجب از بین رفتن کندو‌ها می‌شود، گفت: بیماری‌هایی مانند: «آکنه»، «سرماخوردگی» و «نوزرما» از جمله بیماری‌های تهدید کننده زنبور عسل هستند؛ همچنین حیواناتی مانند: «زنبور سرخی»، «پرستو»، «سبزقبا»، «پرنده‌های زنبورخوار» و «کنه» نیز از جمله دشمنان زنبور عسل بوده و تا نابودی کندوی عسل و انهدام کامل آن عمل می‌کنند.

آرزومند خاطرنشان کرد: کشور‌های پیشرفته در زمان گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان، از زنبورداران دعوت می‌کنند که به مزرعه‌های آن‌ها بروند تا هم زنبور‌ها از گرده گل‌ها بهره ببرند و هم عمل گرده‌افشانی برای گیاهان باغ آن‌ها توسط زنبور‌ها انجام شود.

وی با بیان این‌که بهترین عسل، عسل کوهستان است، اظهار داشت: برای تهیه این نوع عسل زنبور تا شعاع سه کیلومتری را پرواز می‌کند و از هزاران نوع مختلف گیاهان تغذیه می‌کند.

این کارآفرین ۴۱ ساله با اشاره به دلیل بالا بودن قیمت عسل نیز گفت: برخی از تولید کنندگان عسل مرغوب تولید نمی‌کنند و به همین دلیل قیمت تمام شده برای آن‌ها بالا نیست، اما تولید عسل مرغوب هزینه بردار است.

عسل کوهستان بهترین نوع عسل است/مسئولان باید به حمایت از زنبورداران بپردازند

وی خاطرنشان کرد: عسل طبیعی خیلی شناخته شده نیست که بتوانیم آن را به مردم ارائه دهیم، عسل بیشتر جنبه دارو و درمانی و نیز مصارف گوناگونی دارد که متأسفانه مردم ما از آن آگاهی لازم را ندارند؛ گونه‌های مختلف عسل هرکدام خاصیت خاصی دارد که مسئولان باید به حمایت از زنبور‌داران بپردازند و تولیدکنندگان را برای تولید عسل ارگانیک کمک کنند.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار