پناهی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

روایت عاشورای لشکر ۲۵ کربلا در «حلب -خان‌طومان -پلاک ۲۵»

نویسنده حوزه حماسه و شهادت گفت: کتاب «حلب -خان‌طومان -پلاک ۲۵» که روایتی از حماسه حضور لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در سوریه است در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.
کد خبر: ۲۸۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ - 29April 2018

روایت عاشورای لشکر 25 کربلا در «حلب -خان طومان -پلاک ۲۵»«شهلا پناهی» از نویسندگان کتاب حوزه حماسه و شهادت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از انتشار کتاب جدید خود با نام کتاب «حلب -خان طومان -پلاک ۲۵» و عرضه آن در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.

وی در خصوص این کتاب اظهار داشت: «حلب -خان طومان -پلاک ۲۵» روایتی متفاوت از حماسه حضور لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در سوریه است.

پناهی تصریح کرد: کار نگارش این کتاب از اردیبهشت ماه سال گذشته کلید خورد و امسال به پایان رسید. این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی برای عرضه در نمایشگاه کتاب آماده شده است.

این نویسنده کتاب بیان کرد: در نگارش کتاب از راهنمایی اساتید دانشگاه همچون دکتر حشمت الله قنبری، احمد زارعان، علیزاده و ثانی و همچنین برخی مقالات و منابع استفاده و با سردار حمیدرضا رستمیان فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا و رزمندگان این لشکر مصاحبه هایی گرفته شد.

وی در توصیف کتاب گفت: این اثر در قالب  یک نوع رجعت و رفت و برگشت تاریخ است که از صدر اسلام تا آزادی حلب را با کنار هم چیدن پازل های مشخص مثل خطبه حضرت زینب (س) در شام و پیروزی جبهه اسلام، در کنار اهمیت حضور و آزادی حلب بیان می کند.

پناهیان افزود: مخاطب با مطالعه این اثر می تواند با مرور مقاطع تاریخ از صدر اسلام تا آزادی حلب پر رنگ ترین نقاط صف‌کشی جهان کفر در برابر جبهه اسلام را مرور کند. این کتاب یک  اثر پژوهشی است که برای از حوصله خارج نشدن خواننده در قالب یک داستان نوشته شده است و چند دانشجو مسیر قصه از کربلا تا شام را طی می کنند.

در قسمتی از این کتاب آمده است:

«درگیری تا صبح روز 17 ام ادامه داشت و ما توانستیم باقی مانده نیروهای خودمان را به مواضعی که از قبل مشخص کرده بودیم انتقال بدیم. برای لحظه ای صدای انفجار و رگبار قطع نمی‌شد واقعا زمین زیر پای ما می لرزید اما با تمام این احوال مقاومت کردیم. دشمن تصمیم داشت که با همین حجم آتش در مرحله اول خان‌طومان و در مرحله بعد خلصه، زیتان و نقاط دیگر رو هم از ما بگیره اما مقاومت بچه ها در این مواضع امکان مرحله دوم حمله را به دشمن نداد. ساده ترین تعریف برای این حماسه تکرار قصه عاشورا بود. روز 18ام حاج قاسم در جواب نظرات و گاها نیش و کنایه های دیگران گفتند: منطقه پدافندی خان‌طومان یک منطقه بسیار نا مناسبی بود. ایستادگی در این منطقه کار ساده ای نبود. بچه های لشکر 25 واقعا مقاومت کردند.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها