رئیس کل دادگستری استان کرمان:

دستگاه قضایی از مطالبات به حق معیشتی کارگران حمایت می‌کند

«یدالله موحد» ضمن تأکید بر حمایت دستگاه قضایی از جامعه کارگری، گفت: جامعه کارگری سهم بزرگی در مسیر پیروزی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت جایگاه اقتصادی کشور داشته و خواهد داشت.
کد خبر: ۲۸۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 29April 2018

دستگاه قضائی از  مطالبات به حق معیشتی کارگران حمایت می کندبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «یدالله موحد» رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مسئولان و اعضای شورای تامین شهرستان «راور» که در محل حوزه ریاست دادگستری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی از مطالبات به حق و معیشتی کارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که خدمت به مردم بهترین ابزار مقابله با دشمن است، گفت: احقاق حقوق عامه به معنای شناسایی و حل مشکلان مردم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: با رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مقاومت مردم، امروز دشمنان از تهدید مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی مأیوس شده‌اند و دیگر جرأت نزدیک شدن به مرز‌های کشور را ندارند.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان ادامه داد: امروز دشمنان و معاندان از فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین ابزار برای ضربه زدن به این نظام استفاده می‌کنند، لذا در وضعیت کنونی و در سطح ملی، مدیریت فضای مجازی باید در دستور کار جدی قرار گیرد و مسئولان با وحدت، تهدیدات را به موقع مدیریت کنند.

وی بر لزوم هوشمندانه عمل کردن مسئولان در بخش‌های مختلف در مقابل توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و گفت: خدمت به مردم بهترین ابزار مقابله با دشمن است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بیان مصادیق‌ حقوق عامه، گفت: حقوق عامه بدین معنا است که همه‌ مسئولان اعم از اجرایی و قضایی، مشکلات مردم را شناسایی و در جهت حل آنان اقدام کنند.

موحد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تصادفات در سال‌های اخیر، دادستان‌های سراسر استان در راستای حفظ حقوق عامه به موضوع کاهش تصادفات جاده‌ای ورود کرده‌اند و امیدواریم با مشارکت همه‌ دستگاه‌ها، به تدریج مشکلات این حوزه کاهش یابد.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد مسئولان نسبت به رسیدگی به مطالبات به حق معیشتی کارگران قبل از هرگونه تجمع و اعتراض اهتمام ویژه‌ای به عمل آورند و پیگیری حقوق حقه کارگران و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان می‌تواند زمینه‌ساز اعتماد در بین کارگران زحمتکش شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مسئولان باید با تدبیر، به‌دنبال حل مشکلات معیشتی و صنفی این قشر خدوم و زحمتکش جامعه باشند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: کارفرمایان و مسئولانی که کارگران زحمت کش را جذب می‌کنند، بایستی مسئولیت کار خود را بپذیرند و در قبال مسئولیت خطیر آن‌ها نسبت به مسائلی از قبیل: پرداخت حقوق عقب‌افتاده، مشکلات معیشتی و... پاسخگو باشند.

موحد تصریح کرد: بحث‌های کارگری فرصت بزرگی برای اشتغال ایجاد کرده است و مسئولان بایستی از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنند و اجازه ندهند که سوء مدیریت‌ها در محیط‌های کارگری تبدیل به تهدیدات امنیتی شود.

وی ضمن تأکید بر حمایت دستگاه قضایی از جامعه کارگری، گفت: جامعه کارگری سهم بزرگی در مسیر پیروزی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت جایگاه اقتصادی کشور داشته و خواهد داشت.

موحد قاچاق مسلحانه و ترانزیت مواد مخدر در بستر کویر و همچنین خشکسالی‌های اخیر را از تهدیدات جدی شهرستان «راور» برشمرد و افزود: این شهرستان به رغم تهدید‌های مختلف از حیث قضایی و امنیتی جزو شهرستان‌های موفق استان کرمان است و رخداد‌های ناامنی آن در سال گذشته نزدیک به صفر بوده است.

وی با اعلام اینکه استان کرمان در سال گذشته یک رشد امنیتی قابل توجهی در سطح کشور داشته است، افزود: ۸ درصد کاهش ناامنی و در مقابل آن ارتقای شاخص‌های امنیتی استان را داشته‌ایم و این موفقیت‌ها با اتحاد، وفاق و همدلی بین همه‌ مسئولان محقق شده است.

وی با بیان اینکه کرمان رو به رشد و تعالی است، بیان داشت: خوشبختانه به همت استاندار و سایر مسئولان اجرایی، رگه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان شکل گرفته و این امر موجب امیدواری بیشتر مردم به زندگی شده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان تصریح کرد: همه‌ مدیران و مسئولان باید سهم خودشان را در مسائل کشور ایفا و در جایگاه قانونی خود انجام وظیفه کنند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان عنوان کرد :هیچ فرد و نهادی نباید در جایگاه دیگری قرار گیرد، بلکه همه بایستی با وفاق و همدلی امکانات و ظرفیت‌های خود را در کنار هم قرار دهند تا یک ظرفیت عظیمی در جهت خدمت به مردم شکل گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رعایت حقوق شهروندی و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی، از اولویت‌های مهم دادگستری استان کرمان در سال جاری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت احداث بازداشتگاه در شهرستان «راور» تأکید کرد و گفت: نبود بازداشتگاه در این شهرستان، مشکلات متعددی را برای دستگاه قضایی، پلیس، زندانیان و خانواده زندانیان به‌وجود آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار