مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

حضور زنان در دفاع مقدس تنها به پشتیبانی محدود نمی‌شد

«محمدحسن سلامی» گفت: حضور زنان در کار‌های پشتیبانی پشت جبهه، از تاثیرگذارترین فعالیت‌های آن‌ها بود ولی تنها به پشتیبانی نقدی و بسته‌بندی اجناس و اقلام محدود نمی‌شد. حمایت مادران از فرزندان، حمایت همسران از شوهران که آن‌ها را تشویق به رفتن می‌کردند و در نبودِ همسر به تربیت فرزندان توجه داشتند نیز پشتیبانی جنگ به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۸۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ - 29April 2018

برگزاری شورای راهبردی زنان به مناسبت سوم خرداد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، نشست شورای راهبردی بررسی نقش زنان در دفاع مقدس، به مناسبت سوم خرداد‌ماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، مدیر‌کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و نمایندگان بانوان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس استان برگزار شد.

سلامی طی سخنانی در این نشست با اشاره به اهمیت عملیات «بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: عملیات «بیت‌المقدس» که منجر به فتح خرمشهر شد، نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاریخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سیاسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد.

وی افزود: با آزادسازی خرمشهر تمام دنیا اعتراف کردند که نیرو و قوا جمهوری اسلامی به صدامی که تمام دنیا با او بودند برتری دارند و آن‌چه ما را در خرمشهر و دفاع مقدس پیروز و سربلند کرد، قدرت ایمان، وحدت، انگیزه جهاد در راه خدا، پیروی از امام و ولایت و روحیه انقلابی و جهاد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تاکید بر اینکه امنیت و اقتدار امروز کشور ما نتیجه هشت سال ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: شیوه زندگی دوران دفاع مقدس باید بازیابی و احیا و در اختیار نسل جوان گذاشته شود تا ارزش‌های والای آن زمان به فراموشی سپرده نشود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کار‌هایی که در دستور کار شورای راهبردی بررسی نقش زنان در دفاع مقدس استان سمنان قرار دارد، تکمیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر استان، شناسایی تشکل‌های مردمی، تشکیل سلسله نشست‌های ایثار و شهادت ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مصاحبه تلویزیونی با زنان فعال در انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری یادواره زنان شهیده استان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس، برگزار دوره آموزشی دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم، سرکشی از رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی و... است.

وی در خصوص نقش زنان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: حضور زنان در کار‌های پشتیبانی پشت جبهه، از تاثیرگذارترین فعالیت‌های آن‌ها بود ولی تنها به پشتیبانی نقدی و بسته‌بندی اجناس و اقلام محدود نمی‌شد. حمایت مادران از فرزندان، حمایت همسران از شوهران که آن‌ها را تشویق به رفتن می‌کردند و در نبود همسر به تربیت فرزندان توجه داشتند و فعالیت‌هایی چون برگزاری جلسات خانگی، سخنرانی و سرایش شعر نیز پشتیبانی جنگ به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست، «زینب کرکه‌آبادی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان، سیاست‌گذاری، هماهنگی و استفاده از برنامه‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان، اجرای برنامه‌های مشترک با کمک دستگاه‌ها و بهره‌گیری از فضای مجازی را مهم‌ترین فعالیت شورا‌های راهبردی حوزه زنان استان سمنان در موضوع دفاع مقدس اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها