مصلحی:

ایلام یک استان الگو در بحث دفاع مقدس است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: استان ایلام یک استان الگو در بحث دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۸۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 29April 2018

ردم استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس هیچ‌گاه استان خود را ترک نکردندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در دیدار با علما و روحانیون استان ایلام اظهار داشت: مردم استان ایلام مردمی مقاوم هستند که در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در راستای دفاع ارزش‌های انقلابی و اسلامی داشتند.

وی با بیان اینکه استان ایلام یک استان الگو در بحث دفاع مقدس است عنوان کرد: این استان بزرگ‌ترین ضربه‌ها را در دوران دفاع مقدس دیده اما به معنای واقعی کلمه در برابر تجاوز رژیم بعثی مقاومت داشته و این استان مجموعه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی است.

مصلحی با بیان اینکه مردم ایلام مردمی که در دوران دفاع مقدس روزها در شهر بودند و شب‌ها در کوه‌ها از کیان اسلامی دفاع می‌کردند افزود: مردم این استان هیچ‌گاه استان خود را ترک نکردند و حق بزرگی گردن ملت ایران دارند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ابراز داشت: استان ایلام یکی از استان‌های که ظرفیت بزرگی در بحث راهیان نور با توجه به عملیات‌هایی که در این استان برگزار شده است دارد و یکی از بحث‌هایی که در راهیان نور موردتوجه است بحث مقاومت است که باید به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام روحانیون ازجمله آیت‌الله حیدری ایلامی، نقش مهمی در ساماندهی نیروها و دفاع از کیان اسلامی داشته‌اند گفت: ثبت و ضبط رویدادهای دوران دفاع مقدس در استان ایلام ضروری است، این استان خیلی حق بر گردن کشور دارد و باید این افتخارات دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در راستای پرورش نیروی انقلابی دارد بیان شود و در حرکت بزرگ‌راهیان نور بازگو شود.

مصلحی با اشاره به اینکه یک‌سوم قرآن کریم به تاریخ اشاره دارد تصریح کرد: بیش از 2 هزار آیه در قرآن کریم تاریخ را بیان می‌کنند که باید پیام‌های این آیه‌ها را درک کرده و به‌کار گیریم، اقتصاد مقاومتی در سوره حضرت یوسف و قرآن کریم آمده که می‌شود از آیات قرآن کریم در راستای توسعه و مقاومت استفاده کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: خداوند از بیان تاریخ در قرآن کریم سه هدف دارد، تاریخ برای عبرت گرفتن، بیان تاریخ برای تعقل کردن و بیان تاریخ برای به حرکت درآوردن احساسات است، در 8 سال دفاع مقدس انواع و اقسام الگوهای مدیریتی در بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، معنوی و در سایر حوزه‌ها وجود دارد که بسیار قابل‌ توجه است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس داشته اضافه کرد: تاریخ در قرآن کریم ابعاد مختلفی دارد که باید تجزیه‌ و تحلیل کرد و امروز باید به تاریخ دفاع مقدس پرداخته شود که راهیان نور این تاریخ و عملیات‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود، دوران دفاع مقدس سرمایه بزرگی است که باید نسل جوان را امروز با دفاع مقدس و عقبه 40 سال انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

مصلحی با بیان اینکه دشمن سرمایه‌گذاری فراوانی در راستای ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی و انقلاب دارد گفت: الگوهای دوران دفاع مقدس در همه مقولات امروز کشور وجود دارد، تحریم در دوران دفاع برای کشور وجود داشت که قابل‌ مقایسه با تحریم‌های امروز نیست، در دوران دفاع مقدس حتی نمی‌توانستیم سیم‌خاردار تهیه کنیم اما امروز تحریم‌ها برای مقابله با پیشرفت علمی و برای مقابله با توان موشک‌های ایران است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادیم و با همه دنیا جنگیدیم خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت معزز نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلابی دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها